Prosvetni glasnik
ХИГИјЕНА У ВАСПИТАЊУ Науке које се уче у средњим шк-олама проширују опште образовање, умножавају општа знања ученика, упућују их у основе тих наука, али ученици средњих школа још нису духовно и умно зрели да се одају тим наукама као наукама, већ се само припремају за озбиљне студије тих наука, по завршетку средње школе. Главна улога свих наука у средњим школама морала би бити васпитање ученика у свима правцима. Наша средња школа потпуно је занемарила основни задатак свој: васпитање омладине. Сваки друштвени поредак захтева своје васпитање. Некада су у васпитању човека биле довољне породица и црква. Затим је, с развитком друштвених односа, дошла школа и допунила то васпитање. У данашњем друштвеном развитку у васпитању нису довољне само породица, црква и школа, јер су утицаји изван њих из друштвене средине, и сувише многобројни и јаки, да могу да униште или изопаче све напоре тих васпитних чинилаца, па чак могу и да изопаче и преиначе васпитање у другом правцу. Најочигледнији доказ о утицају тих неодговорних чинилаца на васпитање омладине пружају нам наши дани. Они су показали плодове погрешног васпитања наше омладине за двадесет година нашег југословенског живота. Омладина је била најмање под утицајем породице, цркве и школе. Неодговорни чиниоци, изван тих установа, имали су главни утицај на школску омладину, па су и школи наметнули васпитање у правцу који су они желели. И не само на тај начин, што су многи васпитачи, и у основним и у средњим и у другим школама, били идејно под утицајем тих неодговорних праваца друштвеног живота, већ су и у самим званичним програмима успели да, засењеним ненационалним духом, протуре многа кукавичја јаја из којих су се излегли пилићи, какви нису потребни нашем народу.
Др. Стев. 3. Иванић