Prosvetni glasnik

Белешке

55

Ради употпуњавања наста-ве из националне групе предмета а у циљу развијања и јачања националног духа код школске омладине заводе се за ученике VI—VIII разреда гимназије семинари у виду домаћих задатака за време зимских месеца. Да би тај рад био што кориснији и једнообразнији за целу земљу, Министарство је одредило и теме које ће се обрађивати. Да би се школска женска омладина што боље припремила за дужности које јој претстоје као будућим домаћицама и мајкама, заводи се као обавезан предмет по гимназијама за ученице V—VIII разреда „Домаћинство и материнство", с програмом који је претходно одобрио мннистар просвете. Од почетка ове школске године поступно се уводи обавезна настава из талијанског на место француског језика још у неким гимназијама у којима овај предмет дотле није био уведен. Од 20 новембра обуставила се редовна настава у свима школама у Београду и неким местима унутрашњости, а место тога одржавају се повремени састанци наставника и ученика. На овим састанцима наставници упућују ученике како да у својим домовима наставе у школи започети рад, контролишући истовремено овај рад својих ученика. Да би пак наставници имали више могућности за што правилније оцењивање ученика, прво полугодиште продужено је за читав месец фебруар. У низу мера за реформу наставе и побољшање рада у школи, од ове школске године заведено је и психолошко проучаваше ученика средњих и средњих стручних школа, ВАСПИТАЊЕ Иапоредо са старањем о извођењу наставе, Министарство је поклонило велику бригу васпитању ученика. Наставници су имали дужност да најпре личним примером а затим поуком, саветом и опоменом дејствују на своје васпитанике како у школи тако и ван ње. У том циљу организована су стална посећивања ученика по домовима, спроведено је надгледање њихова рада и понашања на дому, на улици, на јавним местима, при ђачким састанцима и на сваком месту где се ученици појављују или као појединци или као школа. У школским просторијама истакнута су главна гесла данашњице: „Мир, рад, ред и слога то је спас Србије", „Само слога Србина спасава", „Све за српство", „Бог чува Србију". Оваквим напорима у великој мери допринело се оздрављењу духа и менталитета средњошколаца и сузбијене су разорне акције које су у ранијим временима наилазиле на плодно тле међу средњошколском омладином. Да би се школска омладина васпитала у чисто српском народном духу, наређено је од стране Министарства да се п-о свима школама недељом и празником одржавају за ученике свих разреда предавања чији је циљ да ученици што дубље упознају народне умотворине, у првом реду народну поезију. У школској 1942/43 години једном одлуком министра просвете и вера заводе се по свима школама „Српска посела" ради омогућавања што ближег и што приснијег додира између наставника и ђачких родитеља.