Prosvetni glasnik
56
Просветни рласник
Да би се код школске омладице спречила употреба ружних и вулгарних речи и израза, једним расписом наређено је старешинама свих школа да се у сарадњи и споразуму са Заједнидом дома и школе предузму све потребне мере ради сузбијања ове ружне појаве код наше омладине уопште. Ученицама свих средњих и средњих стручних школа наређено је да своју косу плету у витице а сзако шминкање забрањено им је. Да би се појачао надзор над владањем и поступцима ученика-ца за време када нису у школи, једном одлуком мннистра просвете и вера заводи се при свима средњим и средњим стручним школама звање сталног васпитача почев с мартом 1943 године. Једновремено је прописан привремени Правилник о дужностима ових васпитача. РЕГУЛИСАЊЕ ШКОЛСКОГ ЖИВОТА 1) Полазећи од начела да је школска дисциплина први услов за рад и успех у настави и васпитању, разним мерама појачавана је дисциплина, по потреби и строжим мерама, и у том циљу ученицима је забрањено кретање после одређених вечерњих часова, похађање јавних локала, одлазак у биоскопе и на друге јавне приредбе за које школска власт не буде издала одобрење. У свима случајевима када је утврђено да су ученици показали разузданост, јачу непослушност или лабилност у моралу, овакви ученици уклањани су из школске средине. Да би се школе ослободиле присуства нацпонално непоузданих или компромитованих ученика у вези са комунистичким акцијама тајних организација, сви национално непоуздани ученици изгнани су из средњих и средњих стручних школа. Пре доношења оваквих одлука Министарство је прибавило од школских старешина предлоге наставничких савета и после спроведених истрага доносило је своје коначне одлуке. Наставнички савети имали су задатак да све ученике својих школа индивидуално окарактерншу и да их групишу у три групе: национално непоуздаие и компромитоване, лабилне и подложне негативним утицајима, и национално поуздане и исправне. За прву групу следовале су санкције — изгнаше из школе, за другу групу појачан је надзор и држани су под присмотром, а трећа група, која је претстављала гро ученика, остала је као здрави и конструктивни елеменат за извођење школских задатака. Као нацконално непоуздани уклоњени су из школе путем изгнања 276 ученкка и 99 ученица. Уколико су се при примени ових казнених мера показале и доказале омашке, оке су накнадним одлукама испразљене. Тако је враћено у школе 45 ученика и 13 ученица. 2) У циљу развијања социјалног смисла и ради збрињавања сирбмашних ученика Министарство је у свима средњим, учитељским и грађанским школама образовало ђачке кухиње које су основане из средстава у новцу и натури, прибраних од самих ученика и њихових родитеља. У овим кухињама, које су делимично уживале и помоћи Црвеног крста, знатан број сиромашних ученика, а нарочито ученика-избеглица, добијали су здраву и обилату храну. Рад ђачких кухиња тече и даље. Организацију кухвња спроводиле