Radno i socijalno pravo

2 А. 2004 “aE ee £7, yp 2 series ЗУтт ут ће ~ ту златибор, 2004 Стање и промене у радном закоподавству

обезбеђује континуирана веза између инспектора рада и послодавца, а која ће помоћи да се успостави равнотежа између савета и принуде у инспекцијском надзору. У таквим условима инспектор мора да буде свеопште оспособљен у овој области као појединац и компетентан за индентификацију проблема, обављање провера утврђених чињеница, давање савета за спровођење прописа и доношење одлука у свим аспектима примене прописа из области безбедности и заштите на раду.

У случају када инспектор није у стању да реши проблем сам, он ће да затражи специјалну подршку унутар Инспектората рада.

Интегрисана инспекција рада искључује постојећу разједињеност и дисперзију активности инспектора у различитим институцијама - рударска инспекција, медицина рада и хигијена рада, па је неопходно да се на основу обавеза послодаваца успостави политика превенције, којом се покрива технологија, организација рада, радна места и услови рада, радни односи и интерперсонални друштвени односи код послодаваца.

2. Функције Инспектората рада Инспекторат рада и инспектори рада су део владине администрације па њихова суштинска обавеза је да унапређују радне и социјалне односе, да их развијају и доводе у склад. Њихове функције су:

© да врше контролу примене закона и подзаконских прописа који cy y надлежности инспекције рада;

• да саветују и инструишу послодавца и запослене како да се ускладе са прописима у овој области;

• да припремају и дају извештаје претпостављеном о проблемима и недостацима који нису регулисани законом.

У складу са прописима у овој области дефинисана је саветодавна функција инспектора рада и стављање на располагање за решавање проблема.

701