Radno i socijalno pravo

о РНОВПа кон j

истим принципима систем треба доградити социјалним дијалогом са социјалним партнерима и другим странама које су укључене, као и обављање сталне едукације инспектора о новим технологијама и производним методама.

Контрола спровођења закона мора бити систематски планирана, како би се на најбољи начин применила у пракси, коришћењем свих средстава која су стављена на располагање инспекторима рада.

Процес планирања инспекције рада заснива се на:

• вођењу евиденције о субјектима надзора на територији коју покрива надзором;

• вођењу евиденције о раније утврђеном чињеничном стању;

• утврђивању програма унапређења надзора и циљева за његово осавремењавање, утврђивање области деловања за остваривање резултата;

• успостављање стандарда квалитета рада за остваривање постављених циљева;

• утврђивање рокова за остваривање постављених задатака и циљева;

• разматрање стратегија контроле (надзора) приликом усвајања планова и програма рада;

• разматрање и оцењивање извршеног надзора на крају планираног периода; • укључивање и постојећих стратегија и акција надзора у стратегију интегрисане инспекције рада.

3. Класични (традиционални) надзор

Инспекција рада, у складу са овлашћењима која су утврђена прописима Републике Србије, врши инспекцијски надзор код послодаваца који по обиму могу да буду:

• редовни, и

• контролни. По начину покретања, могу да буду: • по службеној дужности, и

• поводом захтева странке.

710