Radno i socijalno pravo
о РНОВПа кон j
истим принципима систем треба доградити социјалним дијалогом са социјалним партнерима и другим странама које су укључене, као и обављање сталне едукације инспектора о новим технологијама и производним методама.
Контрола спровођења закона мора бити систематски планирана, како би се на најбољи начин применила у пракси, коришћењем свих средстава која су стављена на располагање инспекторима рада.
Процес планирања инспекције рада заснива се на:
• вођењу евиденције о субјектима надзора на територији коју покрива надзором;
• вођењу евиденције о раније утврђеном чињеничном стању;
• утврђивању програма унапређења надзора и циљева за његово осавремењавање, утврђивање области деловања за остваривање резултата;
• успостављање стандарда квалитета рада за остваривање постављених циљева;
• утврђивање рокова за остваривање постављених задатака и циљева;
• разматрање стратегија контроле (надзора) приликом усвајања планова и програма рада;
• разматрање и оцењивање извршеног надзора на крају планираног периода; • укључивање и постојећих стратегија и акција надзора у стратегију интегрисане инспекције рада.
3. Класични (традиционални) надзор
Инспекција рада, у складу са овлашћењима која су утврђена прописима Републике Србије, врши инспекцијски надзор код послодаваца који по обиму могу да буду:
• редовни, и
• контролни. По начину покретања, могу да буду: • по службеној дужности, и
• поводом захтева странке.
710