Radno i socijalno pravo

Мр Весна Билбија, Право на рад и право на интернет, Радно и социјално право, стр. 77-91, ХУ (1/2011)

предах кроз ажурирање свог статуса на Еасеђоок-у или логовање на Тушег-у. Не тако занемарљив број испитаника показао је равнодушност према забрани друштвених мрежа на послу - 15,9%. Овакав однос имају они испитаници који не користе друштвене мреже и на истим не поседују профиле.

Компанија из Калифорније, Рајо АПо Мећуотк, урадила је полугодишњу анализу коришћења друштвених мрежа за време рада у преко 760 компанија у 70 различитих земаља. Добијени су интересантни подаци, поготово у Канади и у Америци. Тако, у 34 компаније које запошљавају на стотине хиљада људи широм Канаде, све популарнији Twitter ce KOpHCTH у свим компанијама које су учествовале у овом истраживању. Еасебоок и УпоТуђе се користи за време рада у 31 канадској компанији, док се за приватни е-та налог углавном користи Ота. Изненађујући је податак да запослени у Канади за чатовање не користе Еасебоок, већ нама мање познати Меебо и уместо 5куре користе сличан сервис - зратк. Аналитичари из Palo Alto Network, cmarpajy ma су се упосленици у Канади досетили и због чињенице да већина компанија забрањује приступ Еасебооку, свој виртуелни живот преселили на друге мање популарне мреже. С друге стране, најпопуларнија друштвена мрежа у Америци и даље је Еасеђоок“.,

У Русији, анкетом коју је спровео руски портал за тражење послова 5ирегјоб.ти, установљено је да коришћење друштвених мрежа најчешће (у 85% случајева) забрањује руководство великих компанија у којима ради више од 5.000,00 људи. Анкетирани менаџери и представници кадровских служби тих компанија истичу да је посла много, да га нико други неће урадити и препоручују службеницима да „ако искрсне минут слободног времена - нека се опусте и комуницирају на самом радном месту, а не путем интернета“ =,

Дакле, одређени послодавци изричито забрањују запосленима коришћење друштвених мрежа на послу, али није мали број оних који ову забрану преносе и на период после радног времена и забрањују им да уопште имају креиран профил на било којој друштевној мрежи. Прва или обе ове забране садржане су у уговору о раду који запослени закључују са послодавцима. Запослени се својим потписом обавезују на строго

20 — доступно на страници: р Луи розТоМ1 15, Магазин Каријера, бр. 17, април

2011, стр. 16 21 доступно на страници:ћир/Ллууууугрозјом тв, Магазин Каријера, бр. 17, април 2011, стр. 17

22 MOCTyMHO Ha cTpannyu: http://www.mondo.rs/s210121/Komunikacije/ANKETA_I_posao_i_Facebook_mogu_li_zajedno.html 84