Radno i socijalno pravo

Мр Весна Билбија, Право на рад и право на интернет, Радно и социјално право, стр. 77-91, ХУ (1/2011)

што окупљају велики број људи и заокупљају њихову пажњу како нико никад није, моћ друштвених мрежа огледа се и у томе што су оне постале место на коме се заиста креирају ставови и мишљења, „кују се“ велики планови и организују масовне акције. Свака идеја или предлог, уколико има довољно заинтересованих који ће их подржати, постаје тема о којој се данима прича и може да добије много озбиљнију ноту и изазове веће реакције него што се у почетку и очекивало.

Креирање имиџа данас је изузетно важно за успех једне компаније. Да све компаније поклањају велику пажњу и издвајају велика средства за израду, одржавање и модернизацију свог ууеђз е-а, данас није никакво изненађење, заправо се подразумева. Међутим, прилагођавајући се новим околностима, компаније све више препознају важност различитих друштвених мрежа и саме постају део њих. Циљ је, наравно, боље представљање на тржишту. Дакле, управо у циљу заузимања боље позиције на тржишту у односу на конкуренте, освајања већег броја корисника, купаца, илити „фанова“, те промоције својих производа, услуга или слично компаније се одлучују да отворе свој профил на некој од друштвених мрежа.

Само отварање профила није довољно. Простим отварањем профила не задовољавају се ни појединци, а камоли једна озбиљна компанија. Имајући у виду управо велику количину информација које се пласирају на друштвеним мрежама, јавља се потреба да се константно, свакодневно и у потпуности буде упућен у дешавања и новости које мреже нуде. Соптипту тапавег је ново занимање чији опис послова чине бројне активности, као што су повезивање са потрошачима и пружање повратних информација компанији, одговарање на питања корисника, ослушкивање потреба и жеља потрошача, праћење трендова, ажурирање активираног профила компаније, постављање новости... Сопштитњу manager je очи и уши компаније. Да би одговорио на постављене захтеве свог радног места, треба да га краси креативност, аналитичке способности, знање из маркетинга, односа са јавношћу, преговарачке вештине, што значи да компаније морају пажљиво приступити приликом избора особе која ће их представљати на друштвеним мрежама.

Могућности друштвених мрежа су неслућене. Послодавци не треба да користе Еасеђоок само како би „уходили“ своје запослене. Еасеђоок може бити одличан извор информација за кандидате који конкуришу за посао. На основу фотографија кандидата, коментара, изражених ставова,

25 _ доступно на страници: р:/Ллумлм.рочТоу1.т5, Магазин Каријера, бр. 17, април 2011, стр. 26-27.

86