Radno i socijalno pravo

Мр Весна Билбија, Право на рад и право на интернет, Радно и социјално право, стр. 77-91, ХУ (1/2011)

учесталости коришћења друштвених мрежа и слично, послодавац може да изведе закључак о каквој се особи ради пре него што је уопште позове на разговор или им те информације могу помоћи код одабира праве особе, у случају да су након разговора избор кандидата пријављених за посао сузили на одређени круг.

Још једна димензија завређује да јој се посвети већа пажња: када доноси одлуку да ли забранити или ограничити коришћење интернета, на првом месту друштвених мрежа, компаније треба да размотре, сем циљева, и ефекте које ће политика коју су у том правцу заузели изазвати. Неповерење и револт запослених као крајњи ефекат забране или ограничавања, на пример. Креирање политике, односно правила коришћења интернета и друштвених мрежа, као релативно нове области, налаже озбиљан приступ, односно што детаљније, прецизније дефинисање правила. Постојање такве политике не значи аутоматски забрану, поготово не неодређену и уопштену забрану коришћења интернета и друштвених мрежа. Опште или уопштене забране стварају код запослених осећај немоћи, страха и неповерења. Дуготрајно незадовољство одразиће се негативно како на лојалност запослених, тако и на квалитет и продуктивност рада. Запослени ће створити паралелне канале комуникације. Са јачањем репресије послодаваца, паралелна мрежа коју ће запослени „исплести“ све ће се више ширити и све чвршће повезивати. Информација ће наћи пут, за њу одавно нема препрека. Није ли, стога боље, пронаћи отворенији приступ код дефинисања правила у овој области7 Забрана и блокада су једно од могућих решења, али такво решење подупире пословични међусобни антагонизам послодавца и запослених. Подржавање отвореније комуникације путем интернета омогућава и послодавцу да отвори нов начин међусобне комуникације са својим запосленима, а не само да их што лакше прати и контролише. Праћење и контрола овим путем јесу олакшани, али за постизање ефекта „задовољног запосленог“ акценат треба ставити на подршку и мотивацију запослених да конструктивно користе интернет, у обостраном интересу.

У Регулисање обима и граница употребе интернета на радном месту

Заузимање става у погледу употребе онлајн (оп Ппе) медија ' на радном месту од стране послодавца, тражи одговарајуће правно уобличавање.

87