Ratnik

802

умалење папона гасова , а то се постиже при опредељеној конштрукцији цеви, умалењем пунења; но тим начином могле би се лако изгубити користи од раставности и раставни систем постао би илузоран. С другога гледишта да се објасни потреба умалења напона гасова. Лако се може замислити, да се са шраФном пресом, која се руком креће п која је у употреби у пољу, неможе достићи толики почетни притисак, као што би то било помоћу хидрауличке пресе. У овом случају излази неопходна потреба умалења пунења, што је противно оном, што се захтева од раставни цевп. Ово се може такође извести и из захтева. што треба да саставни делови цеви у односу на укупну тежину, буду много лакши, ако се жели да се већи транспортабилитет добије. Најугоднија подела бпла би , кад бп се предњи и задњи део огртача направили подједнако тешки. Но овоме захтеву леже на путу знатне сметње. Прп вештачкој изради цеви прпнципиелно несмеју се делити састављени зидови, а ово условљава да се пресек далеко напред помери, усљед чега задњи део испада знатно тежи од предњег, одкуда се добије незгодна подела тежине. Код цевп обичне конштрукције могао би се пресек што више назад померити те да се одговори захтеву равномерне поделе терета ; али при овоме треба се сетити. да несмемо најосетљивији део цеви слабити (простор пзмеђу рамена и дна цеви), што би се могло десити при померању пресека у назад. Ако се ипак хоће да достпгне равномерна подела терета а да се осетљивп део цевп сачува од ослаблења, то нам опет излази као једино средство умалење пунења (фишека), што, као што је напред речено , стоји у противности са тежњом, која хоће да се достигне помоћу раставних цеви.