Ratnik

803

Псто тако и с тога, што ће при уметању унутрашње деви руком, почетни притисци испадати неједнаки, може се сматрати умалење пунења као врло корисно средство за сигурност. На основу досадашњих расматрања види се, да се са изостављањем унутрашње цеви могу отклонити врло много од показанпх незгода; али с тога што се изоставп унутрашња цев, пресек долазп у додир с гасовима , као што је то код брдских топова и може бити врло опасан. Кад код овакве цевп наступи раскламитање тада растегнути гасови са грдном снагом продиру у шупљину и дејствују рушећи. То је један од важних узрока, да се подела не помера далеко у назад илп да се умалењем пунења опасност умањи. Усљед продирања остатака од изгорелог барута кроз састав цевп, пстина и ако је ово у почетку врло мало, постепено може битп да толико блата уђе, да се цев са тешком муком расклопи. Расклапање може бити врло отежано још и тим што додирне површине на пресеку усљед знатног променљивог дејства почну да адхерирају. 0 овоме биће опширнијег говора, кад се буде говорило о материјалу цеви. Овде да напоменемо још једну хрђаву страну, која истина не припада у ред досадањих посматрања а то је, што се са увођењем принципа раставности број транспортни кола увеличава. Ова незгода може се изравнати само тако, ако је корист која се конштрукцпјом добија еквивалентна са незгодом. Сем тога саставни делови и унутрашња цев захтевају особиту пажњу, јер ако се деси, да се што год повреди, онда се састављање отежава, а може постати и немогуће. Међу тим лако је увпдити да је с овог гледишта, врло тешко при транспорту сачувати да се цев апсолутно нигде не поквари.