Ratnik

РАЗЛИЧНОСТИ 11

клица буђе, које се развијају у влази, а најглавније међу њима јесу: рете ит ојацкит и тисог тиседо.

Бактерије Мисгососсив ргод!тозиз такође нападају хлеб, а познају се по томе, што се на средини хлеба појављују црвене тачке. ,

Од бакцила тезепјегсиз квари се хлеб нарочито лети, постане јако лепљив и има неугодан мирис.

5) Чување и транспорт хлеба. — Да би се хлеб могао сачувати у добром стању, мора се чувати од влаге. Она је први повољан услов за развијање свију паразита, који кваре хлеб. Зато је потрбно, да хлеб буде на промаји чим се извади из пећи и да се метне на полицу, где ће стајати усправно.

У војсци се врло мало води рачуна о тдме и често се у неким пуковским и дивизијским слагалиштима простру џакови на земљу, на које се набаца хлеб без реда и тако се остави да стоји по неколико дана. Зато је нужно, да се у свима слагалиштима и војним пекарницама направе полице од дасака, па којима би требало да буде поређан хлеб онако, као је споменуто код сушења. Самим овим полицама одржала би се числоћа хлеба.

Места, у којима ће бити постављене ове полице, не смеју бити топла нити влажна, а морају бити видна и да се могу лако провепвавати; на овај начин хлеб сачува своју тежину 8—10 дана.

При транспорту хлеба вагонима или колома, такође треба предузимати извесне мере опрезности. Пре свега не би требало транспортовати хлеб, који се није потпуно осушио (најбоље је 8—12 сати после вађења из пећи).

Ако је хлеб добро осушен, не треба да се предузимају нарочите мере при транспорту вагонима, већ је само потребно, да вагони буду покривени и да имају један до два прозора, који се могу затворити у случају кише. Кад вагон нема прозоре, треба оставити мало врата отворена, да би могао улазити свеж ваздух, јер се хлеб не сме оставити у затвореним вагонима по неколико дана. Пре утовара вагони се морају дорбро очистити и треба их посути сухом сламом или сухом струготином од дрвета.

Кад је потрба, да се хлеб транспортује пре него што се потпуно осуши, морају се у вагоне поставити полице, на које се хлеб поређа и у току транспорта треба му дозволити да се суши (са стране отворити прозоре, да се ваздух што више мења.)

Кола употребљена за транспорт морају бити покривена. Када је хлеб довољно сух меће се у џакове, који треба да су израђени од веома ретке и прозирне јуте, да би што лакше циркулисао ваздух

Капетан,

Миодраг Ст. Ристић вој. држав. питомац више интендантске

школе у Паризу