Ritam

ostvarenjima, doduše samo jednom uspešno (Mišima). Sto se tiče histerične uznemirenosti puritanaca koji, inače, retko idu u bioskop, možemo ih utešiti dinjenicom da je "Poslednje Hristovo iskušenje" bezazlena dečja igra u poređenju sa, npr, kompletnom Golan-Globus produkoijom.Mene bi, da sam vernik, isprovocirao jedino majmunoliki Vilem Dato u naslovnoj ulozi, Njegovo dramatično odbijanje da se , posluži obnaženom Marijom Magdalenom, uverljivošdu glumačkih argumenata, može se porediti jedino sa odbijanjem zamonašenog De Nira da u "Misiji" prikolje presence. Ako je Satana, zaista, umešao prste u ovaj film, može se komotno zakljuditi da ì nije neki filmadžija. ***

D. Jeličić

OBARAČ (OVER THE TOP) Menahem GOLAN, 1987.

Sylveseter STALLONE, Robert LOGGIA, Susan BLAKELY, Rick 2UMWALT distribucija: INEKS FILM

Poste evidentnog pada interesovanja publike u svetu za njegove proizvode, Silvester "Roki/Rambo" Stalone je potpuno očekivano počeo da kalkuliše. "Obarač" ponovljeni pokušaj sa produpentskom kudom "Kenon", posle žestoke i vrlo praznjikave "Kobre” dovodi nas pred jednog sasvim novog Stalonea, oslobođenog pompeznosti iz poslednje , i bliskog rudimentalnoj poetici iz rane i najuspešnije faze njegovog stvaralaštva. Privremenim odustajanjem od fabrkovanja instant-mitova za večito halapljivi auditorijum, Stalone je sada donekle izmenio taktiku, odlučio cia u "Obaraču“ zadre u jedan od elementarnih američkih mitova, u onaj o idealnoj porodìci, i đa ga preispita iznutra prilagodavajdi ga samome sebi . U pomod je prizvao

čuvenog holivudskog profesionalca Stirlinga Silifanta, realizaciju prepustio "poslodavou" Menahemu Golanu, prilične nade je uložio i u tipično Ijigavi muzički galimatijas Đorđa Morodera, ali sve to nije rezultiralo naročitim uspehom, Naime, iako

"Obarač" elementarno podseća na mnoge uspešne melodramsko-sportske primere iz bogate tradicije "B“ produkcije, uprkos tome što donosi nekolicinu efektnih, duhovitih i uzbudljivih trenutaka, ipak je u pitanju film stereotipnog narativnog prosedea i predvidljivih poenti, lišen dubljeg emotivnog naboja. Obrnuta proporcionalnost oseđajnosti i profesionalizma kod Stalonea junoše i kod Stalonea mega-zvezde nije više teza nego činjenioa sa kojom se on mora kadtad suočiti, problem koji se ne može rešiti pukim izokretanjem uspešnih ili neuspešnih pripovednih modela, **

Aleksandar D. Kostić

BESTSELER (BEST SELLER) John FLYNN, 1987.

James WOODS, Brian DENNEHY, Victoria TENNANT, Paul SHENAR distribucija; BEOGRAD FILM

Brajen Denehi američki filmski epizodista srednje generacije, ako je bar suditi po jednoj od rubrika američkog "Premijera"; i nije baš pamtljiva fizionomija, makar zbog izvesne sličnosti sa nešto starijim (takođe izvanrednim epizodistom ) Čarlsom Darningom. Ako je, pak suditi po gorenavedenom naslovu, teško da ce takve zabune biti . moguće übuduće. Njegova kolaboracija sa Džemsom Vudsom, jednim od stegonoša ekipe mladih "nosilaca pratede uloge“ (Silo jednom u Amedei) je još jedan dokaz vitalnosti američkog glumišta u kome ne postoje apriorne

58