Ritam
podeie na velike I male uloge. Ovaj tandem ( tandem! su ina.če neka vrsta obaveznog specijaliteta iz kuhinje američkih filmskih mìtologema) donosi Džonu Flinu (veteran "B" produkcije sedamdesetih "Izazov") makar islo toliko koliko i odlidni scenario Larija Koena, Keen je verovatno jedan od najznadajnijih ameridkih rediteija sedamdesetih koji je , izmedu ostalog, i zbog radikalnosti svog autorskog prosedea, pomalo mimo glavnih tokova interesovanja publike (u našim bioskopima smo pre par godina imali priliku da gledamo njegovu "Krilatu zmiju”). Radi što boljeg upoznavanja sa njegovom autorskom lidnošdu (ovog puta iz scenarističke vizure) bilo bi uputno pogledati i film Ričarda T.Hefrona "Ja, porota 1 '; pogotovo jer se radi o reditelju profila sličnog Flinovom. Priča "Bestselera" je , zapravb, briljantni portret profesionalnog übice - otvoren, direktan i neumifan lišen svih onih, do sada, prepoznatljivih stilizaeijskih creola - romantidnomitološkog, pedagoškog , dizajnerskog ili bilo kog drugog. Za one koji gaje naklonost ka "realizmu" Koenovo videnje tog lika nede biti nimalo neverovatno, pogotovo nakon gledanja pojedinih epizoda serije "Organizovani krriminal". Flinova režija ovako "pomerenog” predloška je, kako bi stari konzervativni engfeski kritičari rekli, sigurna. Naši kritičari usmereni kontra žanra bi rekli - konfekeijska. Ja iidno bih bio skloniji odrednici tipa rutinerska.što de redi da ipak pomalo žalim za Koenovim rediteljiskim Stro-
kavostima. Ako apstrahujete sve ove nijanse, još uvek vam ostaje jako dobra priča čiju kompleksnost bilo kakav rediteljski prosede ne može tako lako neutralisti. Sasvim dovoljno. ****
Goran Terzid
TRI MUŠKARCA I BEBA (3 MEN AND A BABY) Leonard NIMOY, 1987.
Tom SELLECK, Steve GUTTENBERG, Ted DANSON, Nancy TRAVIS distribuera: INEKS FILM
U najgledanijem filmu protekle godine (167 miliona dolara) Leonard Nimoj je spojio dva, trenutno, najaktueinija trenda, u Holivudu. Jedan je okrenut amerikanizovanju svega što je dobro a strano je (uglavnom francusko), dok drugi ima neke veze sa talasom filmova koji propagiraju povratak traddicionalnim vrednostima (ditaj porodici), konkretnije apeluje na materinske Instinkte i nudi bebe kao protagoniste. Selek, Gutenberg i Denson su trojica neženja , kroz diji zajednidki apartman, kako saznajemo iz furiozne foršpice, protrdavaju lepotice svih uzrasta i oblika. Osnovni problem je, što film ne pokušava nidim da
se distancira od francuskog predloška. Zašto je onda uopšte snimljen? Pa, da pritupi Jenkiji ne bi morali da se muče sa dešifrovanjem titlova. U najnadahhnutijoj sceni filma, Ted Denson pod tušem peva bebi na uvee "My Girl" Temptationsa ! Nešto kasnije, razneženi mado Selek, uspavljuje dotidnu, elegidnim recitovanjem ragbi rezultata. Vrhunac spontane proradunatosti predstavlja, ipak .scena u kojoj sva trojica, direktno u kameru izvode "Goodnight Sweetheart",trenufak u kome i najzagriženija feminstkinja u dvorani neminovno vadi marämicu.
Vide nego bilo šta drugo, ovo je film koji govori o nivou ameridke publike. ***
D. Jelidid
TEKSAŠKI GRANIČAR (EXTREME PREJUDICE) Walter HILL, 1987.
Nick NOLTE, Powers BOOTHE, Michael IRONSIDE, Maria Conchita ALONSO distribueija: KINEMATOGRAFI
Film u kome glumi Nik Nolt ne može da bude loš. Čak ni odajni reditelji poput Pola Mazurskog (Kloäar s Beverli Hilsa), nisu uspeli da pokopaju nesvakidašnju pojavu ovog lenjog grmalja na filmskom platnu. U sludajevima kada je radio sa vodedim holivudskim rediteijima (Milijus, Hil, Spotisvud), rezultat je najdešde bivao remek delom, Pridu "Teksaškog granidara" napisao je Džon Milijus, koji je film trebalo i
59