Ritam

Laibach nisu ni oduševili ni razoč arali njujoršku publiku, koncert ,je odgovarao funkciji y= I, iako sam uvek smatrao da je za Laibach j'edina moguda y =x funkcija. Vedi dec njihovog glomaznog, gotskog zvučnog sistema poticaoje satraka, paonda čudi zašto je publika bila uskradena za "Across the Universe" i ostali deo Laibach kataloga, koji odgovara zavodljivim "Deutschland Über Alles" harmonijama. Posle jednoč asovnog nastupa,, koji je završen paketom obrada ("Get Back", "Sympathy For the Devil", "I've Got the Feeling", "Life Is Life") jedini impresivni trenutak ostalo je izvodjenje "Krvave grude" jer su jedino tada Laibach bili verni sebi, svojim bivšim lovač kirn uniformama I prokletstvu Jugoslavije, Ako hodete i prokletstvu izvornog ameridkog bluesa, koji su nekad tako mnogo siušali. Van "Krvave grude" Laibach dozvoljavaju da Oto Rimele, na gitari, bude jedirii б ovek koji daje ditavog sebe na njihovim nastupima. To je premalo i suviše skromno, kao I njihov koncept, koji ima pod etak i kraj, i ništa u sredini.

Predrag Čudanov

P.K.B. PADINSKA SKELA OSLOBODIOCI /OBRENOVAC/ KLUB FLU, BEOGRAD, 7,2, Dva bratska benda, - P.K.B. I Oslobodioci pojavili su se te nodi na "Akademiji" u nemogudoj misiji prido-

bijanja publike koja ne postoji. Oba sastava imala su pred sobom malecno mešano društvo od retkih posetilaca kluba i svojih vernih, ali ne baš žustro navijad ki raspoložsnih pratilaca. P.K.B. su se prvi suoč ili sa prazninom pošto je svako otvaranje koncerta na izvestan način i otvaranje sebe, posle prve, pank himnid ne "Zakon", očekivali smo da kroz ova otvorena vrata od besa mladih godina uđemo pravo u predvidljivost prosednog hardcore koncerta. No, smirivši tempo pesama P.K.B. su postigli prvo manji efekat iznenadenja, azatim i iskrene zainteresovanosti za svoj rad na sceni. Centralno mesto u njihovom setu ima duga "Kao ti volim ja", koja slobodarski neguje tradicije hardcore punka shvadenog kao "prilike da se svira šta se hoće" ID. Boone, Minutemen/. Ako postoji free-punk, ovo je bilo to, a P.K.B, su sa šest stvari pokazali retku sposobnost da se poigravaju kliSeima, radedi pritom svoju stvar koja moäta nije još sasvim definisana, ali I u sadašnjem obliku deiuje dovoljno nepredvidljivo I razigrano da moi držati pažnju bez problema, OSLOBODIOCIMA iz Obrenovca to je bio drugi nastup u Beogradu za dve godine. Premalo i za nerazumevanje I za razumevanje. Teško da bi ijedan od gradskih bendova koji su ugledali svet od ima Partibrejkersa mogao da se pohvali sa toliko identiteta I toliko melodid nih pesama u kljud u beogradskog

rokenrol zvuka kako ga ved godinama Cane I Anton formulišu. All ležernost prema sebi i svom uspehu /ko je d uo za njih uprkos destom prisustvu na demo listama u poslednje dve godine?/, njihova apsolutna gubjtnid ka pozicija /udestvovali su na Subotici ’B7, a da je žiri propustio da ih vidi/, i samouverenost u svakom nastupu /suprotno njihovoj obid nosti do neuglednosti van scene/ sve to d ini Oslobodioce delom one drage bandnext-door tradicije - obidni momci iz susedstva sa obid nim, lako pamtljivim pesmamao onom što im se dogada. Malo je redi da je ovaj koncert bio néujednaden. Duga pauza I novi dlanovi, bedan zvuk koji je jedva dopuštao da se razabere da tu uopšte postoji neka solo gitara /jedno od njihovih glavnih oružja/ 1 ometao ih u pokušajima višeglasnevokalne pratnjesve su to bile samo darke sa stvarnošdu. Mnogo krupniji problem bio je sadrfen u izboru pesama koji je na istom mestu sastavio dve mogude bududnosti grupe. Njima odito toliko drag! propovednidki ton u nekim pesmama sve više im možs davati übudude lice nekakve "Riblje d orbe" provincijskog panka. Njihove savršeno jednostavne ljubavne pesme i pesme o drugim dogadajima koji ih ispunjavaju mogu ih, opet, pretvoriti u ovdašnji pandan The Replaoementsa /da li ste duli za taj veliki ranjivi bend?/ Kao što je svaka složenija pesma koju su pokušali da odsviraju pokazala /"USA", "Bitna je iepota'7 u od ajnim koh-

97