Ritam

NAJAVA KONCERTA

ZVUK NEZAPOSLENIH

I

redinom prošle decenije, jedan od glavnih socijalnih problema u Velikoj Britaniji, bila je nezaposlenost. Ar-

mija od (tada) 3 miliona ljudi bez posla, pokušavala je da egzistencijalno pitanje reši na bolji način, nego što je životarenje od socijalne pomodi. Jedno od rešenja i bekstva sa dna društvene lestvice, bilo je i izraziti svoje nezadovoljstvo kroz reči i muziku. Na ovu ideju su došli i brada Campbell, zajedno sa svojim prijateljima, uvidevši da im rodni Birmingham ne pruža dugu šansu da nadu posao i prežive. popunjavajući formular na birou, za nezaposlene, pod šifrom "UB 40", odlučili su da take nazovu svoj band. Gradska četvrt u kojoj su živeli, bila je sastavljena uglavnom od obojenog stanovištva, pa je tako I muzika koja se slušala bila u rasponu od Tamla Motown zvuka I Stevie Wondera do Boba Marleya i Gregory Isaacsa, šta je ostavilo traga na muziku banda u celini. Do instrumenata su

došli kupovinom i "pozajmljivanjem”, na različite načine, rasporedivši ih između sebe ovako: Aii Campbell - glavni vokal i gitara /Robin Campbell - vokal i gitara /Brian Travers - saksofon / Earl Falconer bas /Jimmy Lynn - klavijature James Brown (sličnost sa "godfatherom" soula je samo u imenu!) - bubnjevi /Norman Hassan perkusioni instrument! i "Yomi" Babayemi udaraljke. Ovo je originalan postava iz 1977. godine, koja je do današnjeg dana pretrpela samo dve promene, a prva je usledila kada je Jymmy Lynna zamenio klavijaturista Michael Virtue. Ved u samom startu UB 40 su imali dva “nedostatka", bez kojih s reggae sastav nije mogao ni -zamisliti. Naime, momci iz grupe su bill "isuviše" beli , a sundano ostrvo Jamaiku, kolevku reggae I rastafarijanske filozofije, osim na TV-u nisu nikad videli! Dolazak Jamajčanina Astra (zamenio je Babayemia koji se vratio u Nigeriju) momka sa karakterističnom dreadlock frizurom

(koju u Evropi uspešno propagira “libero” Milana Rud Gulit!) i specifičnom bojom giasa i akcenta, postaje zaštitni znak za UB 40 i time se band definitivno formirao. Rosie nekoliko meseci provedenih u intenzivnom vežbanju i sviranju potpisuju ugovor 1979. godine sa lokalnom etiketom "Graduate".

fed prva dva singla "King” i "My Way Of Thinking " skredu pažnjuu javnosti u Ujedinjenom Kraljevstvu (i visoki

plasmani na 4, odnosno 6, mesto oficijelne liste!) na novi reggae-pop zvuk. UB 40 u toku 1980. objavljuju debi album “Signing Off" koji odlično prolazi i kod publike i kritike. ÜB4O i njihov melodidan britanski reggae, neoptereden Rasta mitologijom, donose teme iz socijalnog miljea i političko videnje zbivanja u društvu kao što su aparthd ("Burden Of Shame”) rasizam (“Tyler”) i životna priča iegendarnog ernadkog lidera

22