Ritam

režlrao četirt filma: malo poznatu teenage komediju „Тгеее O'Clock High”, muzički dokumentarac .Rettle And Hum” o irskom госк dlnosaurusu, grupi U 2, „State Of Grace', o Irskoj mafiji u NJujorku i „Konačnu anallzu". Priča o lukavoj, beskrupuloznoj, inteligentnoj ženl, koja detaljno isplanira üblstvo da bi se dokopala para, pri tom zavede naivnog muškarca koji je samo deo tog dijaboiičnog plana, već je apsolvirana u istoriji kinematografije, posebno u delima Biliy Wildera „Dvostruko osiguranje” i Lawrence Kasdana „Teiesna strasl". „Konačna Anallza" sledi ove velike prethodnike i skoro da ne zaostaje za njima svojim zapietom, iznenadenjima, obrtima i pažljivo urađenlm scenarljem. Sa druge stane, Joanau se kao reditelj oslanja na najbolju hičkokovsku fradiciju. Nekoliko puta se suptilno citiraju Hitchcockovi filmovl, рге svih .Vrtoglavica", a ceo film je obojen ironičnim odnosom prema psihoanallzi (glavni Junak, psihijatar, ceo život priželjkuje da ga neko iznenadl, a onda kao veliki stručnjak za „Ijudske duše" ostaje potpuno slep pred celom igrom u koju Je uvučen, sve dok mu život i sloboda ne dodu u opasnost). Kvalitetu filma doprinosi Richard Gere, kao naivni .isplrač mozgova", koji i pored svojih upiranja da izgradi Imidž intelektualca (medu najgiasnljlm Je borcima za nezavisnost Tlbeta) ostaje sex simbol, što ne umanjuje njegove glumačke sposobnost'. Kim Baslnger je nedovoljno übedljiva u ulozi lukave, superinteligentne žene, a gledajući Erica Robertsa u macho devijantnom izdanJu, kao Grka, pravoslavca, dobijamo Informaclju ko su aktuelnl lošl momcl na filmu, U trenutku kada se oseća zamorenost i nedostatak dobrih priča (čast izuzecima), veliki Je kvalltet I uspeh okrenuti se prošlosti, učiti od veiikih prethodnika i ugledati se na ono najbolje iz američke filmske trađlclje.

Mlllca ŽEBELJAN

BIĆE BOLJE Redltelj: Milan Živković Igraju: Dragan Nikolić, Maja Sabljić, Jelisaveta Sabljić, Branka Kitić Glavnl junaci su bračnl раг (D. Nikolić I M. Sabljić) koji rasturaju svoj lokal svaki

put kada se razvode, kelner mucavac (S. Ninković), kelnerica trudnica (B, Katić), šefica beogradskog pođzemlja (J. Sabljić) I njena tri brata reketaša (D. Jovanović, Z. Cvijanović 1 D. Jovanović). To bi, otprilike, bila i radnja filma „Biće bolje”, sudeći po onome kako ga je realizovao reditelj Živković. Komedije o zaljubljenim parovima koji se odlučuju па razvod, kao i komedije o Ijudima iz kafane sa stalnim gostima, trebaio bi da imaju simpatične, lepe i po mogućstvu superiorne glumce, kakvi su Keri Grant i Ajrin Dan u „Odvratnoj istini" Lia Mek Kerija ili Ted Denson i Šeli Long u „Kafiću Uzdravlje". Dragan Nikolić i Maja Sabljić daleko su od toga da zadovolje bilo koji od pomenutih standarda na kojima se zasniva poetika ove žanrovske vrste. Ali, .Biće bolje" nije nezanimljrva domaća komedija, ponekad je čak i duhovlta, što zahvaljujući scenariju, što zahvaljujući glumclma, pa. za divno čudo, nije ni vulgama onako kako Je to postalo uobičajeno u ovom žanru kod nas. Sve to, medutim, mogu blti samo poneke, ne mnogo značajne olakšavajuće okolnosti za jedan film koji nije dobro napravljen. Kulturološki može biti zabavno propagiranje vaninstltucionalnog samoorganizovanja građana (u prevodu: kupl pištolj, ne zovi policiju), ali to ne može da pokrije rediteljsku nebrižljivost, koja isključuje snimanje nekih ključnih scena zato što bl mogle da budu skuplje od prosečne Skolske priredbe. Ova] film se bavi savremenom tematikom i želi da bude autentičan, ali ne uspeva ni da bude reallstičan, a kamoli nešto drugo. Konačno, ostaje misterija zašto se tri reketaša zovu Bobek, Zebec I Čajkovski, kao i zašto to saznajemo tek sa odjavne špice?

Boško MIUN

SLATKO OD SNOVA Reditelj: V. Živković Igraju: Dragana Mirković, Rambo Amadeus, Velimir Živojinović, Branka Katić Devojčicu iz .Mekdonaldsa" (Dragana Mirković) otkrlva zgodnl rok—menadžer (N. Bakočevlć) uložlvšl mali trud da od nje napravi zvezdu I veliki da Joj pokaže svoju nesebičnu IJubav; vellki mogul RNR (B.

Živojinović) bakće se ludorijama zvezde Bruna Iksa (R. Amadeus) i njegove Djine (B. Katić); Toni (Đogani Fantastiko) servlra hamburgere i caruje pođijumom; duh Elvisa Presiija, odnosno, Veselina Preslića (M. Mandić) vraća se u rodnu Srbiju. To su sastojci .Slatkog od snova”. Pomešajte ih i konzumirajte žmureći. Čini se da se zapravo radi o četvrtoj i finalnoj epizodi omnibusa „Како je propao RNR", u kojoj se naglavce obrće prva priča, ona o rokeru koji se kladi sa B. Živojinovićem da će postati mega—zvezda folk muzike. Ovde mega—zvezda folk muzike pravi RNR karijeru pod budnim okom B. Živojinovića. Za potrošače oba muzička opredeljenja ostaje nejasno zašto Dragana Mirković u ovom filmu peva neku vrstu dlsko—popa. Pažnje Je vredno što se ona u tome dobro snalazi, glasovno, glumački i jezički mnogo bolje od prvakinje ovog žanra, muzičke komedije kod nas, Lepe Brene. Štaviše, facinantno je koliko Je Oragana Mirković urbanija pojava ođ bilo kojeg glumca u ovom filmu, koji je eksplicitno okrenut protiv umetnosti u RNR—u kao takvom, zastupajući ono što voditelj top—liste u ovom filmu naziva .The Sounđ Of The Future". Prosto bode oč! odsustvo truda da se .Slatkom ođ snova” da neki umetnički integritet, od nehaja oko kombinacije TV I filmske tehnike, ргеко režije, kostima I maske, do šmire svlh osam, za đlvno čudo, Dragane Mlrković i Đoganlja Fantastika, koji su svoj deo posla obavili s Ijubavlju. Težnja autora da prlvuče đve ciljne grupe, RNR i folk, ostaviće obe razočarane, a Beograd kakav nam prikazuJu scenaristi Barišić i Dragojavlć, te reditelj Živkovlć, sveden Je na polupraznu diskoteku u muzeju avijacije na Surčinu isto toliko realističan i privlačan. Jednom rečju, ova] aljkav i nesuvlsao fllm slabiji Je estetski doživljaj od bilo kojeg koncerta Dragane Mirković.

Boško MILIN

74

(£) /ф M.R.T. - AKUPUNKTURA-LASER naše znanje je Vama garancija! l/. w Д ordinacija 5 r\mg n CO. Palmotičeva 20, Beograd ... DCP. * Bronhljalna astma * Lumbago * Išljas * Čir na želudcu I 12, palačnom crevu * sterilitet...