Ritam

Muške barbike

Pošto nas izuzetno nervira nerazumevanje sa kojim je dočekan zaslužen trijumf nimalo naivnih Take That, u izboru za najbolju gmpu po evropskim merilima (MTV video nagrade, u Berlinu, 24.1 1.), skrenućemo vam pažnju na genezu njihove pojave. Evropska pnredba u režiji MTVja u svom isilovanom umetničarenju ispala je, nairae, seljačkija od američke (čast Erosu i Tom Jonesu), ali tako je to kad "Vaš šlager sezone" osmišljava Wim Wenders ili neko sličan. Tu ni Take That ne mogu ništa. Grupa pod ovim imenom postala je poznata zahvaljujući svojim lakim soul-pop numerama koje je pet mladih Engleščića sa poletom izvodilo nago do pasa, raskopčano i uopšte nestašno razdrljeno, na milion vragolastih načina. Na prvi pogled, reklo bi se da je ideja više nego poznata i da su Take That još jedna u nizu grupičica za tinejdžerke do šesnaest godina. New Kids On The Block su tokom osamdesetih žarili i palili upravo kao marketinška master strategija kako zadovoljiti ovo tržište sa nekoliko slatkih mladih muških lica i, prirodno. tela, a da to bude apsolutno prihvatljivo za popodnevno razgledanje na teieviziji i to pred mamom. Ali, trenutak! New Kids On The Block molim vas, imali su nešto što bi se moglo nazvati identitetom! Svaki odmomaka imao je svoj poseban stripovski dizajniran lik i osobine - jedan je bio mrgodan, drugi stidljiv, treći šaljivdžija, četvrti je imao setan pogled... kao patuljci koji čekaju svoju Snežanu. I svaka devojčica je mogla da izabere koji ođ ponuđenih karaktera je baš njoj bio najprivlačniji. Drugim rečima, NKOTB su bili hodajuća slikovnica, ali sa pričom i razrađenom karakterologijom likova. U njihovo prisustvo na zidu, TV ekranu, novinama i naposletku CD-u ili kaseti, devojka je mogla da se uživi kao u dobro razrađen film. Da ne pričamo o smeloj koreografiji i veštim nožicama. Revolucionamost pojave NKOTB, bila je u tome što su promovisali novi model - muškarac sveden na to da isključivo bude simbol svoje seksualnosti. Pajoš njih petili šest na gomili. Bilo je i ranije muškaraca koji su bili tu samo da budu komadi muškog mesa, ali model za njihovo štancovanje tekje bio otkriven saNKOTB. Bros su ga brzo sledili, ali prave Muške Barbi novotarije su usledile tek sa početkom devedesetih. Devedesete godine će se paratiti, izmedu ostalog i po pojavi prvih pravih muškaraca koji imaju isključivu ulogu komada za šetnju, i u pop muzici i na filmu, a polako i drugde. Take That su primer toga ključni pomak koji je načinjen njihovom pojavom je upravo u tom svođenju muške pop zvezdice na tela. Nije da se oni ne truđe da ostave utisak kako imaju svoj ukus u muzici i književnosti, ali to uvek izgleda autentično kao neka izjava Mis sveta o njenom hobiju... Znači primenjeno i dizajnirano da ima upotrebnu vrednost "nismo samo lepi. nego nešto i znamo". I to je sve. Pretencioznih muškaraca i tako je previše na ovom svetu... Etan Hawkes, Bradd Pitt i Keanu Reeves su, na primer, novi filmski heroji oblikovani od senke James Deana (na koga se svi lože). Mada nikako nije samo meso, nego i upečatljiv lik (pin up verzija Laurenca Oliviera, po tome što sve glumi isto), posebno je Keanu new action hero ove decenije, koji je mačić, lepog lica, skladnog tela ali ograničemh mentalnih sposobnosti, đok, naravno, žudi da igra Šekspira, onoliko koliko je Wendi James do skora žudela da bude zvezda kantautorske.scene, Ima li to neke veze sa Arlo Guthriejem ili ne. drugi put ćemo, ali značajno je da je Milla Jovović nedavno uspela da ostvari upravo to - solidan kantautorski album, postavši tako prva starleta koja je sa uspehom prešla u sfere intelektualnih priznanja za svoj kreativan muzički doprinos. Muškarci se, pri tom kreću u suprotnom pravcu, kao nesrećni Etan Hawkes koji se i dalje übija od truda da bar malo zaliči na Kurta Cobaina, napiše knjigu ili snimi ploču. Oličenje mlade cool lepe muške zvezdice kod nas svakako je Nebojša Bakočević . Čovek koji je sebi izdao foto album nije bez svesti o tome i u tome nema ničeg lošeg. Treba samo svesti sebe na pravu meru. U svemu ovome i nema ničeg lošeg. Stvari se odvijaju svojim tokom - jednom kad je industrija zabave proizvela princip po kome se štancuju mlada i lepa, a glupa, tela kao idoli, bilo je pitanje časa kad će se sve to masovnije primeniti i na muškarčiće. Osnovna pretpostavka ove promene na tinejdžerskom pop tržištu bila je jednako tretiranje žena i muškaraca kao seksualnih objekata u osamdesetim, pa i devedesetim. Dakle, to se stvarno đogodilo i ravnopravnost (makar u eksploatisanosti) nije daleko, čimje postala tako prihvatljiva. Zato, kad vidite te velike muške Barbi lutke, pravljene po sočnom kalupu - ogoljen model sa golim pupkom, mokrom kosom i pocrnelim telom (važi i za žene), znajte da je to vesnik nove slobode. Doduše, meni je već malo dosadilo da sedim u ženskom društvu u kome se komentarišu muške noge. D.A.

4

"TROTOAR" prvi nezavisni rok časopis па makedonskom jeziku Ekskluzivna prodaja u SR Jugoslaviji: Srećna galerija" Studentski kulturni centar Beograd ul. Srpskih Vladara 48 To vam je isto što i "RITAM", čak i pišu isti Ijudi kao ni sa "RITMOM" Đule, Van Gog Vi ste uvek prvi na svetu koji ćete dobiti intervju sa grupom Menadžer grupe PAVEMENT Petar Janjatović a sa njima пе sarađujem PAVEMENT СПИСАНИЕ ЗА ПОПУЛАРН A МУЗИКА И ФИЛМ