Ritam
MATTHEW SWEET, čiji je novi LP "100 % Fun" objavljen u maju za Zoo, toliko je velika zvezda u Japanu, da mu je posvećen ceo strip album za kuću Manga. Autor je rastuća crtačka zvezda Santa Inoue, a poduhvat je namenjen isključivo japanskim čitaocima. Richard LLoyd, gitarista nekadašnjih Television, sada stalni ćlan Sweetove postave, oporavio se, u međuvremenu, od saobraćajne nesreće u kojoj je polomio obe ruke. JAMES CHANCE doživljava mini povratak - čovek koji je pretapao free jazz u punk, a ovaj u funk, u New Yorku krajem sedamdesetih, vaspitać mnogih u Beogradu, od Sarla Akrobate preko Discipline Kičme do Supernauta - uspeo je samog sebe da übedi da je penzija ipak prevremena (povukao se 1987.). Njegovi kapitalni stari albumi upravo se reizdaju na etiketi Infinite Zero (vlasnik Непгу Rollins), Rick Rubin je zainteresovan da radi sa njim, a o karijeri mu se brine Sylvia Reed, Lou Reedova bivša žena i menadžer. Doduše veliko je pitanje kako će se divlji saksofonista snaći u sadašnjem vremenu - nedavno je izjavio da je, posle dužeg perioda došao u neki klub da svira, i tom prilikom našao za shodno da lupi neku devojku po stražnjici. Na njegovo iznenađenje, ženska osoba se okrenula i zarila mu krvnički zube u ruku, tako da je morao da potraži lekarsku pomoć. Njegov zaključak: "Ijudi su postali doslovni". Niko više nema smisla za humor. JERRY GARCIA je nedavno imao priliku da otkrije da je film koji |e promenio njegov život - "Abot i Kostelo susreću Frankeštajna". Garcia tvrdi da se cela njegova fascinacija bizarnostima, inače bogato dokumentovana kroz karijeru njegovih Grateful Dead, može povezati upravo sa tom komedijom. LOLLAPALOOZA festival će ove godina imati sledeću postavu: Sonic Youth, Hole, Cypress Hill, Pavement, Sinead O’Connor, Beck, Jesus Lizard i Mighty Mighty Bosstones. Inače, čedo Реггу Farrela zamalo da ove godine nije zaživelo posle serije razočaravajućih odgovora koje je ovaj organizator pun entuzijazma dobio za 1995. - Neil Voung je tražio previše para, The Clash nisu uspeli da se dogovore o povratku na scenu. a Snoop Doggy Dog i dalje očekuje svoje suđenje (optužba za saučesništvo u übistvu). Povrh svega, Courtney Love nije želela da nastupa sa Snoopom, iz sebi znanih razloga.
ROKY ERICKSON: Tama na kraju razuma
Poslednjlh desetak godlna proces postepenog prelspitlvanja I ponovnog vrednovanja cele rock’n’roll prošlosti izbado Je na površinu, pored priznatih veteranskih veličina, mnoge I mnoge zaboravljene I uklete heroje. Od Alexa Chlltona, preko Jonathana Rlchmana do Gene Oarkea, IJiKjl koji su se Izgubili u vremenu protradvil svoj talenat na razne načine, vratill su se malo putem reizdanja njlhovlh ključnih starih ploča, koje sađa dobljaju status zaboravljenlh remek dela, a malo putem novih.povratnlčkih projekata. Ovo stoga što su neki od njlh zalsta bill vizonarl u neskladu sa svpjlm vremenom. All skoro nlko se nlje vratlo Iz dubljeg ponora na tako übedljlv način kao Roky Erlckson ove godine. "All That Мау Do Му Rhyme" (Trance), album nastao praktično pod patronatom Butthole Surfersa (Još jedna grupa u nlzu otkačenih teksaških baštlnlka Erlcksonovog ludila), pokazuje đa Je on Još daleko od toga da ugasne kao autor vredan svake pažnje. Podsetlmo se, za trenutak - radi se o čoveku kojl Je šezdesetih ključno doprlneo stvaranju amerlčke psihodelične rock muzlke (grupa 13th Floor Bevators), sve skupa sa dizajnom omota albuma, filozofskim teorijama, svežim aranžmanlma I meiodijama I konačno, životnom sudbinom. Potucajud se Između zatvora I ludnlce I svlrajući da bl prežtveo tokom sedamdesetih sa solldnlm I lošlm postavama, Roky Je stvorlo svoj poseban rock’n’roll univerzum, u čijim su se zapaljivo jednostavnlm hard rock koordinatama kretall skeleti, duhovi, allgatori, dvoglavl psl I stvorenja sa atomsklm mozgom. I pre nego što vam ovo zazvud kao još jedna u nizu setnlh rasprava našeg gospodlna Slmlća o duhovnlm desperadosima, zaključićemo da je baš Erlckson, nehotlce, u drugom delu svoje karljere bio tvorac par ploča koje su utemeljlle poseban podžanr koga pre njega nlje bilo u rock muzld na ovako jasan način - horror (koga ne valja brkatl sa gotlkom, t.J. "darkom’O. I stvarno, ako razmlsllte bolje, sva očljukanja за ovlm knjlževnlm I fllmsklm žanrom od strane Allce Coopera, The Crampsa 111 Mlsfitsa, blla su upravo I sarrvo to - očijukanja sa nečim što već postojl, žanrovski predzno određeno. Jedino je Roky Erlckson uspeo da od svojlh pesama napravl Istlnska muzlčke mlnl horrore, llltl muzlčklm sredstvlma Isprlčane prlče strave, užasa I tihe jeze. U kojima Je, stlcajem zlehudlh okolnostl, sam blo svoj junak (kako to već biva). Otkrlven tokom osamdesetlh kao Jedan od najdoslednljlh, mada I najuvmutljlh autora
rock muzike, Eiickson Je novu slavu doživeo posle 1990., kada je gomila novih zvezda snimila album "Where The РугатИе Meets The Еув - A Tribute To Roky Erickson", do sada najboljl u poplavi sličnih Izdanja. All 1995. Je sobom doneia I neslućenu šansu da čujemo 1 njegovu novu, upravo snimljenu muzlku, I ona Je najbliža... folkul U mekšem ugođaju, nijedna od njegovih novih I par ponovo snimljenih pesama, nije izgubila onaj svoj uobičajeni kvalitet poznat kao "nešto strašno dolazi Iz mraka, a ne znamo šta Je to". 1 dalje, kao da čitava drama I borba na život I smrt stoje iza svake njegove reči, Iza svake sltuadje koja se opisuje stojl preted rasplet čiju stravu ne možemo ni da naslutimo, a čovek peva kao da se bori za dah. Doduše, po prvi put se sugeriše
da nas Iza svih strahova ipak čeka smirenje. Ovaj svet Je dotakao dno, čim mu osvedočeno lud čovek prorlče boije dane. Na kraju, nova Erlcksonova kolekdja pesama, premda I dalje u sferl ploča "samo za posvećene", najviše govorl o njegovom ogromnom talentu da stvorl univerzalno razumljlve, klasične rock komade, kojl funkdonlšu I kad nam manlrom folk-propovednlka prenosi svoje zaumne poruke. "Ako Imaš duhove, Imaš sve'.
Dragan Ambrozić
1 3