RTV Teorija i praksa

U nastojanju da čitaocima časopisa pruži što potpuniju sliku o razvoju elektronskih sredstava komunikacija u Indiji, redakcija objavljuje zvanične podatke UNESCO iz 1975. godine. All-India Radio (AIR) jedinstvena je RTV organizacija u zemlji koja broji 563,490.000 stanovnika. Poslednjih dvadeset pet godina radio je doživeo veliku ekspanziju, tako da je danas celokupna populacija praktično pokrivena radio-predajnicima. Broj radio-prijemnika iznosi 11,746.600, što znači da na hiljadu stanovnika Indije dolazi 21 radio-prijemnik. Radio-programi se emituju na hindi jeziku, engleskom, na 58 lokalnih jezika i 82 plemenska dijalekta. Radio-Kašmir ima svoj odvojeni program. Sve ove službe, koje uključuju nacionalni program emitovan iz Delhija, imaju svoje regionalne programe u kojima su izražene lokalne potrebe i lokalni interesi. Ukupno 4.780 časova nedeljnog radio-programa podeljeno je otprilike na sledeći način: Kulturni programi 1.500 laka zabava 1100 vesti i informacije 1.080 emisije za specijalne grupe slušalaca 856 reklama 87 etničke manjine 74 obrazovanje 69 Obrazovni program emituje se iz 30 centara za 20.000 odeljenja osnovnih i srednjih škola koje su snabdevene radio-prijemnicima. Specijalne serije namenjene su obrazovanju odraslih, studentima i industrijskim radnicima. Pod specijalnim grupama slušalaca podrazumevaju se žene; mladi (postoji jedan program isključivo za mlade); pripadnici raznih religija i veliki broj seoskog stanovništva. Vrlo je rasprostranjeno kolektivno slušanje u selima u kojima sada ima 77.500 zajedničkih prijemnika. AIR je oktobra 1939. godine počeo da emituje programe za inostranstvo. Danas se programi za inostranstvo emituju na 24 jezika u ukupnom dnevnom trajanju od preko 50 časova. Televizija je eksperimentalne programe počela septembra 1959. godine. All - India Radio obavljao je TV službu emitujući dva jednočasovna programa nedeljno tokom nekoliko godina.

217