RTV Teorija i praksa

informisanja, obrazovanja, već samoupravnoj, slobodnoj ličnosti koja se informiše i obrazuje da bi stvaralački radila i odlučivala. U tezama za XI kongres SKJ u oblasti informisanja ističe se pravo i dužnost radnog čoveka da bude obavešten i da obaveštava. On nije više ni u kom pogledu objekt, več subjekt koji „prima” i daje informadje. On je samoupravljač, subjekt društveno-političkog života koji treba da bude informisan i obrazovan da bi se opredeljivao, odlučivao o svim pitanjima života i rada, i svoje uže sredine, i razvoja čitavog našeg društva... Ako slušalac ne prihvati, ne shvati sadržaj poruke emisije koja je njemu namenjena, znači da tu nema ni pravog sadržaja za njega, a ne samo prave forme! Јег, kažu: jezik nije sredstvo kojim se misao služi - on je sama misao. Ili: ~Na pitanje ko govori, odgovor svetluca u samoj reči” (Malarme). Treba, u stvari, na kraju reći da su mogučnosti Radija da otkriva i afirmiše samosvojnost Ijudske ličnosti ogromne i nedovoljno iskorišćene. Zapaženo je da su neki njegovi „dokumentovani” segmenti, često najsvežiji, najpitkiji, a ne retko i vrlo obrazovni i vaspitni. Znači onda kad je na programu ~sam život”... Ali, moramo priznati da smo i tu ponekad „majstori kvariši” koji od „originala”, od ličnosti pred mikrofonom, ličnosti bez obzira na njen obrazovni nivo (!) - prave „kopiju”, јег smo i sami - ili ..kopije” sa nedovoljno duha, ili neuki, ili bez refleksa, bez profesionalnog „umeća” da otkrijemo - original. Ali, sve je to velika posebna tema..

48