RTV Teorija i praksa
Vrednost ove tehnike nije samo u tome što povečava živost pokreta. Jedna tehnika koja se odavno koristi, poznata pod nazivom „animacija pomoću gline”, najbolje je opisana u jednom Gibonovom i Palmerovom izveštaju iz kojeg se može nazreti i izvesna književna nota njihove saradnje: „Glina se formira u nekoliko sukcesivnih faza, od kojih se svaka snimi u jedan kadar igranog filma. Kada se film projektuje ima se utisak kao da se glina pretvara u niz oblika, U jednoj tipičnoj animaciji proizvedenoj na ovaj način za Ulicu Sezam od velike lopte se izdvaja mala loptica koja se pretvara u slovo E, a zatim se od E brzo stvaraju dva slova G i sva tri slova se sastavljaju i formiraju reč EGG (jaje). Zatim se iza reči formira jaje iz koga se izleže mladunče orla. Tako se reč EGG pretvara u reč EAGLE (orao) a onda orao pojede reč.” Za svaku takvu epizodu Raposo komponuje i izvodi vesele melodije. Zadržati pažnju dece bio je samo jedan od prvih zadataka Ulice Sezam. Mereći reakciju dece dok gledaju ovaj program Palmer nije mogao da dobije jednostavno merljive podatke kao što su oni o skretanju pažnje. Stoga je svoje asistente naučio da dečje aktivnosti za vreme gledanja programa svrstavaju u nekoliko kategorija, počevši od aktivnog reagovanja na ono što se dešava na ekranu (većina dece verbalno reaguje na scene sa ekrana, bar s vremena na vreme) do toga da zanemaruju ono što se dešava na ekranu i počinju da se igraju. Najčešća je bila reakcija koju su nazvali „zombi” - Palmer sada žali što je upotrebio tu reč pažnja deteta je usredsređena na ekran ali je ono pasivno i posmatrač ne može da utvrdi da li razmišlja o onome što gleda. Primećen je i iskoriščen jedan drugi vid reagovanja dece: dok je njihova vizuelna pažnja skretala sa ekrana deca su spremno reagovala na zvučne signale i ono što ih je zvučno zainteresovalo brzo ih je vratilo ekranu. Jedna epizoda koja se dogodila nekoliko meseci kasnije, o kojoj u svom izveštaju govore Palmer i Gibon, pokazuje kako je korišćen ovaj podatak. Da bi pomogli deci da razlikuju slova koja često brkaju, pisci scenarija su izmislili epizodu sa Velikom pticom (Veliki kanarinac u kome se nalazio čovek) koja crta slovo E a zatim F i onda zapanjeno posmatra kako donja linija slova E beži na slovo F pretvarajući F u E a E u F. Deca su prestala da gledaju kada je Velika ptica s mukom napisala slovo. Ali, kada je linija koja beži propraćena fijukom koji se obično čuje kada nešto pada, deca su svoju pažnju ponovo prenela na ekran. U CTW je postojala želja da se gledaocima nametne igra rečima. Igra reči nije nailazila na prijem kod dece mlađeg uzrasta, za које је ovaj program prevashodno i pravljen (rime
198