RTV Teorija i praksa

24 Viner, Osnovi kiberneti■ Re, 1948.

mase. Direktor je pored mene sedeo, skoči i izleti nekud. Posle dva minuta čuju se pištaljke milicije i übrzo svi su se razišli. Sutradan na televiziji bio je jedan plakat, obaveštenje; Otpušta se generalni direktor taj i taj, zbog nebudnosti; otpušta se glavni urednik taj i taj, zbog toga i toga; urednik taj i taj - svi su bili otpušteni. No to nije važno, ali je jedno bitno: to je televizija. Ne bi, recimo, tebe ovde niko otpustio zbog toga, ali bi to bila televizija. Međutim sad se to snima 15 sati unapred i toga nema više. Zato sam ja za onu televiziju! A po meni, sve zavisi od Ijudi. D.MITEVIĆ; Mislim da se nama dešava nešto, gledano generalno, što je još Viner 24 predvideo, da je moguče da se desi sa televizijom i televizijskim Ijudima. Kako jača medij, kako se širi snaga poruke, popularnost te poruke, tako, obrnuto proporcionalno opada snaga znanja i kreativnih sposobnosti TV poslenika. To je negde 1948. godine on konstatovao. Znači, negde vcć na početku uspona televizije, razmišljajući došao je do toga. Ja to govorim sa stanovišta informativnog programa, gde radim, iako sam dve godine radio i u umetničkom programu. U svakodnevici dolazi do kvalitativnih promena koje mi ne registrujemo na vreme, u pravcu neprekidnog osavremenjavanja. Vidite, mi smo na početku imali manje od 10 hiljada gledalaca. Sada imamo milione gledalaca, i neke emisije stvarno imaju milionski auditorij. I po mom mišljenju nije isto govoriti pred deset hiljada Ijudi i govoriti pred pet miliona Ijudi. Nešto se tu dešava, po onom principu prelaska

56