RTV Teorija i praksa

svakako i kod televizijskog hroničara „dobre volje” izaziva nevericu koliko uopšte ima smisla obavljati ovaj posao savesno kad ni sami producenti naše televizije ne shvataju notornu važnost prožimanja različitih oblika mass-media, odnosno, njihovih konzumentskih grupacija), no na svu sreču sedoh te spame pulske večeri pred jedan crno-beli televizor koji prima Drugi program (retkost u Puli!) - da se družim sa jednom izuzetnom televizijskom ličnošću. Ne, to nije bio Žak Sansel. Bila je to Ana Kotevska, muzički kritičar po struci a u ovoj emisiji saradnik Žaka Šansela. Pošto je o ovoj emisiji dosta pisano i uglavnom s velikom hvalom (osim „Kane” koja je imala primedbu na odviše učesnika ne-dubrovčana, povodom čega se može s razlogom razmišljati o problematici nasilne scenografsko-eksteritorijalne ambijentacije u tzv. nepatvorenim emisijama „direktno, sa datog mesta događaja”), izdvojiču one vrednote emisije iz mojih spotova nostalgije koji su vezani za pojavu nove, autentične televizijske ličnosti, Ane Kotevske. Ličnost Ane Kotevske je možda ponekom ostala u sečanju kao lice koje je u svojstvu muzičkog kritičara prozborila pred TV kamerama tri do pet minuta o nekoj muzičkoj manifestaciji u emisijama tzv. kulturološkog tipa. Oni koji siušaju radio kasno uveče, možda su čuli Anin glas kao komentatora tekućih muzičkih zbivanja ili kao voditelja mini-tribina Trečeg programa posvećenih muzičkoj problematici. Sve u svemu, malo i ništa od naslučene televizijsko-voditeljske predradnje onako profesionalnom i visoko artistički obavljenom poslu Kotevske u ovoj emisiji. Jer, odmah treba istaći, pređ Kotevskom se kao pred debitantom u televizijskom voditeljstvu isprečilo nekoliko internih a), komunikoloških b) i čisto medijskih c) prepreka: a) oboružati se za prvo javno nastupanje kao voditelj pred celokupnom televizijskom javnošču (pitanje sopstvene procene o tzv. telegeničnosti; pretpostavka o reagovanju naših i stranih televizijskih voditelja na debi u okrilju voditeljskog iskustva jednog Šansela, b) pripremiti se psihofizički za emisiju od tri sata koja ide direktno, svest o širokom radijusu gledanosti emisije Dubrovnik - Pariz; sarađivati sa Šanselom a sudelovati celim svojim bičem kako zbog svog sopstvenog (televizijskog) dobra tako i po dobrobit emisije u celini; govoriti sve vreme nematernjim, stranim jezikom i c) prevazići dvojstvo lično/predstavljačko u voditeljstvu radi

174