RTV Teorija i praksa

Odista je u pravu velikan poljske filmske umetnosti. Ježi Kavalerovič (Jerzy Kawalerowicz) kada kaže: ~Ne može se danas raditi na filmu, a ignorisati televizija”. Koliko do danas često ignorisana od svog starijeg brata filma, televizija filmu široko otvara vrata i usmerava ga u svoj „prozor u svet”. Dakako film na televiziji otvara široku estetsku, društvenu, psihološku problematiku. Da se radi o istinskom susretu jedne umetnosti u jednom mediju, koji još uvek umetnost nije, ali čije izražajne umetničke mogučnosti več otkriva „budućnost koja je počela”, ukazuje nam i činjenica da je na Festu 1981. bio priređen specijalni program JFilm i televizija”, u kojem su autori televizijskih fihnova poznati reditelji iz sveta fihnske umetnosti. Za tu priiiku bio je pripreman i okrugh sto sa temom; „Film i TV u svetu danas”. O ovoj manifestaciji pisaU smo u prethodnom broju našeg časopisa, gde je objavljen i integralni tekst profesora Vladimira Petriča. Reditelj Mikelanđelo Antonioni trebalo je da govori o razUkama između elektronske slike i fihnske sUke. Poznati nemački reditelj Verner Fasbinder (Werner Fassbinder) je najavio raspravu o dramaturškim razlikama u dva medija, a poljski teoretičar filma Ježi Plaševski o razUkama između filmskog i televizijskog jezika. Od pozvanih niko se posebno nije odazvao do našeg zemljaka dr Vladimira Petrića, profesora na Harvardskom univerzitetu, koji je govorio ца temu „Odnos između filma i televizije uSAD”. Istom prilikom dr Petrić je na beogradskom Dramskom fakultetu održao predavanje o eksperimentalnoj televiziji u SAD i prikazao primere toga istraživanja. U svojoj besedi o odnosu fihna i televizije dr Petrić ističe: „Stanje u Americi je upravo obrnuto nego u

178