RTV Teorija i praksa

Evropi, gde su veliki reditelji (Felini, Fasbinder, Antonioni, Roselini, Renoar /Renoir/, brača Tavijani /Taviani/) često dolazili na TV i pravili svoje filmove, specijalno za taj medij... Nije teško primetiti da su imena reditelja koji režiraju na televiziji gotovo nepoznata uSAD, gde se sedmično na svim kanalima emituje ргеко 70 filmova, što iznosi godišnje oko 3 500!” Filmski kritičar i televizijsM poslenik Slobodan Novakovič ukazao je na pozitivna iskustva naših filmsMh reditelja na televiziji: ostvarenja reditelja Bore Draškoviča, Gorana Paskaljeviča i drugih. Naš izbor tekstova u ovom broju preuzet iz knjige 40 mišljenja o televiziji koju je priredio Nikolaj A. GoljadMn i objavio u Moskvi 1978. godine, samo je mali doprinos estetici televizije i živoj problematici filma i televizije - televizije i filma, kako ih več sadašnjost povezuje, a budučnost če pokazati mogučnosti sličnosti u razlikama, jedinstvo suprotnosti jezika filma i jezika televizije. Estetička svedočanstva što ih ovde objavljujemo bacaju svetlost na uzajamnost filma i televizije, njihovu sličnost i razliku. Tekstovi Rene Klera (Rene Clair) Televizija i film i 1970. godina, Mišela Mitranija (Michel Mitrani) Dva ekrana, jedan autor, Federika Felinija Smatrajmo da ја to nisam rekao..., Roberta Roselinija Sa filmom je gotovo! i ]eži Kavaleroviča Treći element su prilog otvorenoj raspravi o odnosu jezika filma i jezika televizije u traganju za koegzistencijom, recepcijom i interferencijom jedne umetnosti i jednog medija u treči jezik interdisciplinarne izražajnosti čiju moć stvaranja naslućujemo iz mogučnosti prožimanja filma i televizije u koje će se uključivati svekolika umetnost i stvaralaštvo.

179