RTV Teorija i praksa

uverenje da će to i drugome biti interesantno? Eto zašto film umire. Postaje nepotreban. Više nikog ne interesuje. Služi samo kao sredstvo za zadovoljenje autorske taštine. Figaro: A nikada Vam nije padalo na pamet da ste to možda Vi umrli, a ne film? Mnogi mogu da kažu: Roseliniju je došao kraj. Roselini: Neka govore. To me ne uzbuđuje, čak mi se sviđa. Ja sam otišao sa filma...ja hoču da shvatam, hoću da saznajem i privlačim druge za moja otkriča. Izučavati - to je prekrasno... Danas sam ja potpuno utonuo u svoj novi rad. Nadam se da ću izmeniti predstave koje su se izgradile, da ću nači novi put koji če i drugima pomoći...lmam velike planove: serija epskih fresaka iz života Ijudskog društva. Videli ste film Vek guožda koji sam napravio za televiziju? To je samo prototip. Zatim sam uradio televizijski film Luj XTV uzima vlast koji je bio prikazan u Veneciji van konkurencije. To je istorijskd verodostojno istraživanje i sadrži razne umetničke elemente koji ga čine slikovitim. To je vrlo ozbiljan rad, a ipak je bilo pravo zadovoljstvo za one koji su ga videli. Za mene je to nešto više od didaktičkog filma. Posle toga počeo sam da radim na istoriji čovekove borbe protiv smrti sa svim onim problemima koji odatle proističu, uključujuči i opasnost da pobeda nad smrću dovede do sveopšteg kanibahzma. Figaro: Na taj način Vi ste uuereni da didaktički filmovi, audiovizuelni kursevi, časovi - to je pravi put? Rose Uni: Apsolutno sam uveren. To je jedini put da se za umetnost izbegne smrt i nekorisnost Revolucija se dešava пе samo na filmu nego i u svim drugim vidovima umetnosti. Savremeno društvo, sviđalo vam se to iU ne, gradi se na novoj naučno-tehničkoj osnovici, mi smo dostigU progres. Jedini elemenat koji se nije pokazao na visini - to je čovek Ako čovek nije usvojio istorijsko viđenje, ako nije umeo da shvati »vezu vremena”, nije mogao sebi da nađe mesto u kretanju progresa, on je propao. On više ništa ne razume. Ja snimam filmove a zatim ih prikazujem na televiziji. Ja te fihnove radim za Ijude koji ih gledaju. Televizijske emisije gledaju, a u bioskop sve ređe idu. Figaro: / Vi smatrate da će se publika saglasiti da sedi pred televizorom i da gleda časove iz istorije? Rose Uni: Znate U vi šta ima najviše uspeha u afričkim zemljama које su nedavno postale nezavisne, u zemljama Trećeg sveta к°је čine trećinu čovečanstva? Aleksandar Nevski i Kina dva fihna postavljena na francuskoj televiziji u kojima se

193