RTV Teorija i praksa

Da li je kinematograf pobedio pozorište? U nekom smislu jeste a u nekom ga nikad neče pobediti. To je isto i u našem sporu sa televizijom - nešto smo dužni bez roptanja da damo, nešto drugo nećemo nikad dati. - : Izgleda da nikada nečete raditi na filmu za televiziju? J.Kavalerovič; Naprotiv. Ja več radim na ekranizaciji romana TLSjenkjeviča Quo vadis za televiziju. Biče to velika serija u kojoj če, nadam se, uspeti da se iznese filozofija našeg klasika, jer sve ranije ekranizacije - američka, francuska, italijanska nisu išle dalje od melodrame sa gladijatorskim borbama. - : Ako smo Vas pravilno razumeli biče to kvalitetan rad, međutim bez eksperimenta koji Vi ostavljate za svoje filmove? J.Kavalerovič; Ne, nije tačno. Uvek me Ijuti izjava ponekog umetnika pred novom zamišlju „biče to eksperiment”. Pomozi bože, a šta to još da bude? Oovek koji to izjavljuje, unapred uzima oproštaj za to što če film biti neskladan, ne do кгаја osmišljen, bez uspeha kod gledalaca, ali zato... čujete li vi kako to zvuči?... - zato če to biti eksperiment Umetničko delo uvek je eksperiment Uvek! I uvek je ono ne samo eksperiment Ono je nešto više. I to više i stoji u svojstvu našeg opšteg zadatka, makar radili s adresom na „drugi element” (bioskopska sala) ili sa adresom na „treči element”... Prevela s ruskog

Dubravka Jovanović-Goronja

40 MNENIJ O TELEVIDENU (40 mišljenja o televiziji, Zarubežnie dejateli kulturi o televidenii, Sostavitel Nikolai Aleksejevič Goljadkin, Moskva, Jskusstvo”, 1978, str. 138-141, 142-145, 146-150, 151-153, 156-163.

201