RTV Teorija i praksa

pitanje Ijudske slohode: pratimo naše „junake koji gore” od vremena u kome čovek nije smeo da puši svoj duvan, svoj vlastiti proizvod, do trenutka u kome počinje sam da odlučuje o plodovima svojih napora. Ali, naravno, duvanje samo pitoreskna pozadina pred kojom se odvija drama Ijudskog oslobođenja, njene granice nikada nisu konačne, a parabola o duvanu podrazumeva i bilo koju drugu Ijudsku delatnost: krajnji smisao filma ostao bi gotovo neizmenjen ako bi se i promenilo zanimanje njegovih ličnosti. „Usijanje” govori i o sazrevanju mladih Ijudi u protivrečnom svetu odraslih, zato je prirodno što dodiruje i Ijubav i rat, i politiku i mir, a da nikada nije samo t0... Dva mladića i jedna devojka prelaze zajedničku stazu na kojoj se njihov neobični odnos neprestano menja. U sukobu i privlačenju, svako od njih dosledno zastupa svoju tačku gledišta, a to pojačava tragičnost završne situacije: revolversfd pucanj ništa ne rešava, osnovno pitanje ostaje otvoreno... Scenario: Вого Draškovič i Mirko Kovač Režija: Вого Draškovič Direktor fotografije: Predrag Popovič Scenografija; Veljko Despotović Kostimi; Maja Draškovič Uloge: Dragan Maksimović, Rade Šerbedžija, Gordana Kosanovič, Ivo Gregurovič, Магко Todorovič, Svetolik Nikačević, Fabijan Šovagovič, Velimir-Bata Živojinovič, Zoran Radmilovič, Mirjana Kodžič i Вого Begović. Za film llsijanje Вого Drašković je dobio Veliku srebrnu arenu na Festivalu Jugoslovenskog filma u Puli, 1979. (Beleška R.L.)

214