RTV Teorija i praksa

Siniša Stankov

FILM NA TELEVIZIJI

Repertoar, termini, ciklusi U ovom napisu biče reči o delima filmske umetnosti prikazanim u rasponu od oktobra prošle, do početka februara ove godine. Uz svu revnost televizijskog hroničara, autor naravno nije u mogučnosti da govori o svakom filmu - jer se svakako dogodilo da je iz ovih ili onih razloga izvestan broj filmova propustio da vidi - međutim, dublji analitički postupak i nije predmet ovog napisa, već sumiranje odnosa unutar repertoan ke politike, ili pak ispitivanje relacija žanrovskih opredeljenja u kontekstu pojedinih tematskih ciklusa. Napis o filmu na televiziji nema ambicija da se šire bavi teriom i pitanjem da U je i koliko film na televiziji informacija s je .и-a koUko umetnost, s druge strane, što je u osnovi kada je м pitanju pravi bioskopski fihn. Smatram da bi to trebalo ds predstavlja jednu posebno zaokruženu temu o kojoj bi, svakako i uz upotrebu drugačije formuUsanih argumenata hiip vredno raspravljati. Dakle, okvirno, razmišljanja u ovom napisu kretače se i j poUtike repertoara, filmskih termina pa do žanrovskih opredeljenosti pojedinih ciklusa iU emisija sa ambicijo) da se prikazivanjem nekog filma zaokruženo tematski name' 0 PRIRODI TELEVIZIJE Kao medij masovne komunikacije - što je televi p najviše po svojim izražajnim i tehnološkim kar 1 kao fenomen ovog veka, televizija je imala r tr razvoj. Upravo takav brz i ekspanzivni razvr uslovio je da se o televiziji još ne može go' og zaokruženog teorijskog ili estetičkog stam umnogome doprinosi i činjenica da nisu fani a uticaji televizije na druge medije, ni obr ч N in i unutar samog medija koji bi eventualn

215