RTV Teorija i praksa

„dodirivanje” i u svojoj nedostatnosti ispoljava reminiscenciju otuđenih čula na bivše, sadanje - i moguće razmene duha, i duše etičkog lonca. Ostvarenje komunikacije putera „nemog jezika” (u Holovskom smislu reči), nigde tačnije ne zadobija gramatičku prosleđenost Osmišljavanje mere vremena jednog čoveka pristajanjem na sudelovanje, na uklapanje u koordinatu čulnih učešča bližnjih, biva završeno porukom preimučstva tehnologije nad veštastvenošću psihomotorike. Orvelova Godina nije blizu živima: jedino oni ~na onom svetu" trpe teledirigovanu radnju jednosmerne komunikacije u beskonačnost Neupaljeni televizor priziva duhove. Da biste bili mirniji držite prekidač na startu. Postoji vreme kad ni sujevernima nije do mistike. Vreme kad pobožni svračaju pogled sa božijih poslanica na knjige o religiji. Vreme bez vremena. Vreme u kojem jedino Sto dela i tvori ko događanje jeste samo ispunjavanje vremenske kvote. Vreme odbrojavanja. Vreme kad ne pomažu znanja iz estetike. Vreme kad se vračamo prirodnim naukama. Naše vreme, vreme ničije. To je vreme kad televizijsko vreme konkretne emisije postane vanvremensko, bezvazdušno. Ono koje za televizijskog hroničara postaje neuhvatljivo, nepostoječe, bez dimenzije prostora u kome je dato vreme „bivalo”, „prošlo”. Onda kad si pred televizorom a bez motiva da prosuđuješ koga se sve tiče opis trajanja izvesnog političkog skupa od koga zavisi tvoj san, i sutrašnji rad. Јег, dok izvan televizijske kutije dopiru tmaste glasine o ne-vremenu, dok se u prostoru koji opslhžuje jedan televizijski centar zbivaju stvari od kojih zavisi integritet zajednice, merioci vremena u našim televizijskim kućama ophrvani nepogodom da se na licu mesta iskažu (na izuzetnom primeru) kao branitelji istinoljubivosti medija kojim se bave prave televizijske vesti ~s mesta događaja” lišene svake prostorne uverljivosti, Naravno, sve se to ostvaruje po uhodanim pravilima estetike: krupni plan caruje. Krupni plan lica. Čas lice reportera, čas lice intervjuisanog. A iza njih tek po koje Uce od poverenja - lice koje može potvrditi ono što intervjuisani upravo govori, Nema iznenađenja, nema ni famoznog timinga. Reporter i čovek govore i ovako malo, šturo, Malo je razgovora, malo informacija, malo konfrontacija. Sve teče po idealnom komunikacijskom obrascu: susret je tu, ostvarljiv naizgled - sve ostalo gledalac takvog susreta

94