RTV Teorija i praksa
' 4 ECsiri-OSo Apal, mssijm jiiszdfijs, „VssSn MeEbfe”, l9B®, a&. 9S.
16 Kari-Oto Apsi, ep. cšt, Bft. 103.
umetničkog dela je građa koja proizvodi „govcH’ i slusanje, odaaijanje psihičMh doživljaja u govoru i prijem istih u slušanju; govor i slušanje su medusobno suprirani” (E. Huseri). Govor i slušanje su, hajdegerovsM rečeno, „kuća bitka.” U tom smislu je i radio-dramsko umetničko delo, budući i sfimo pesništvo u specifičnom smislu reči, „reč-no uspcstavljanje bitka” (Hajdeger). Prispelo u kazivanje i govcsrenje radio-dramsko umetničko deio rmskriva svet „unutar čistine bivstvujučeg” (K-O. Apei). Kao i svako jezično iskustvo i ono je temeljno iskustvo sveta, „ssstavni deo pitenja o bitku i ishni” (D.Pejovič). „SvetMna bitka putem jezika dopkda se ovdje”, reči če Kairi-Oto Apei, više k-žo imkmdno djelovanje (...) potonulo u ono samcffazumljivo, i otuds neopaieno, Mko da se ima privid fao da je jezik puko sredstvo označavsnja, koje se prid«iaje jednom svijetu koji je, fekoie, bez njep otvcaen i poznat” 14 Radio-dsmmsko umetničko delo u svom vtehtom bttku kroz jezik koji mu je sapripadsn, u krugu pesve jssnog trijsdnog procesa: gov® skišanje - razumevanje, uiazuje upravo ns „razumevanje bitla u svjeffini, čktini punine bM bftka.” „Ono intaitivno zahvatei u puninu konkretne zbilje i pušte ds bitak teko zasvijeffi kako se on sim otvara za pravo opažanje, osvetljujuči §e ktovremeno rm konMetno bivsvujučem, koje sfimo tek u svom svjetlu, ,kso nešto 1 .” 16 Ipak, ova čktina bitka radio-dramskog umetničkog dela sagledana kroz optiku jezika samo je čishm koja se otkriva gpekuMtivnom pogledu fencsnenološki, hermeneutičM i ontološld zssnovane U praksi radio-dramsko umetnlčko delo uvek je ispred filoscfskog pojma i suštin® mu s@ ničim ne moie nadomestiti (ifi mporid), još manje jp podiči na nivo
24