RTV Teorija i praksa

Mira Kun

ISTRAŽIVANJE O PAMĆENJU SADRŽAJA TV DNEVNIKA

Nedeljni francuski magazin „Telerama” koji slušaoce i gledaoce radija i televizije obaveštava detaljno o sadržajima tri programa Radio France, i tri TV programa u Francuskoj kao i o programima susednih radio-stanica čije emisije i slike dopiru do francuske publike, redovno objavljuje opširne tekstove o emisijama, glumcima, voditeljima, novinama u programskoj politici radio ili TV stanica, uglavnom kako to čine svi slični nedeljni listovi. Dvanaestog oktobra 1983. godine saradnici redakcije „Telerama” Žan Belo, Monik Lefevr, Mark Lekarpantje i Alen Remon obavili su istraživanje o tome šta televizijski gledaoci zapamte posle završenog emitovanja televizijskog dnevnika. Ovakvo istraživanje je, tvrdi „Telerama”, sada prvi put obavljeno u Francuskoj. Autori istraživanja odlučili su se za Dnevnik na Drugom kanalu јег „оп ima največu gledanost”, a koji je pripremila urednica-voditelj Kristin Okren, Ona je kod Francuza najpopularnija - tvrde autori istraživanja. PRIMENJENA METODOLOGIJA Istraživači su svoju nameru saopštili uredniku Dnevnika i sa njim proveli radni dan za koji je Kristin Okren pripremala Dnevnik. Da bi ispitali pamčenje poruka televizijskog dnevnika Istraživači su primenili uporedo nekoliko metodoloških postupaka: A. Odmah posle emitovanja Dnevnika HARRIS jc telefonom ispitao 300 osoba koje su predstavljale nacionalni uzorak kako bi saznao šta su one zapamtile iz Dnevnika. Pitanje je ponovljeno svakom ispitaniku dva puta;

254