RTV Teorija i praksa
Napomena: ako se od gledaoca očekuje da nekoliko sati prati „emisiju", mora mu se reći šta mu je PRIPREMLJENO (u živom kontakt-programu). REAKCIJE AUDITORIJA Istraživanja pokazuju ZNATNU SLUŠANOST I GLEDANOST ovog tipa emisija i NAKLONOST auditorija (živom) kontakt-programu. Ranije je već utvrđeno da emisije sa „atmosferonU, ~tople“ emisije uspostavljaju bolji kontakt sa slušaocima i gledaocima, čak i ako ovi ne učestvuju u njima drugačijc nego kao prisutni „predstavnici" (па žalost nekada ~uključeni“ u SVEDENOJ ULOZI aplaudera i „živog fona emisije“). Takođe je utvrđeno da potencijalni i stvarni krug slušalaca i gledalaca koji se spontano uključuju u emisije nije tako velik kao što se često misli. Ima mišljenja đa su ovi programi PRODUŽILI UKUPNO VREME koje slušalac a naročito gledalac provodi uz prijemnik. Neki, opet, tvrde da sa stanovišta slušalaca i gledalaca ostaje ipak činjenica da oni NAJVIŠE VOLE DOBRE PROGRAME bilo kojeg tipa, žanra i koncepta i da često NE RAZLIKUJU čitav niz komplikovanih radijskih a posebno televizijskih formula kojima se pribegava u traganju za nečim novim. KULTURA KONTAKT-PROGRAMA Razgovor za ovim okruglim stolom, čemu kriti, pođstaknut je zapažanjem o neopravdanoj penetraciji raznih, pa i kvazi-kontakata. loše zamišljenih i izvedenih blokova i celih programa, o prividnoj demokratizaciji medija, o ispraznosti govora i nedostatku pravih teza a ne samo tema za ~kontakt“, o nepotrebnosti te vrste ~obrade“ niza pitanja, pri čemu se gledaoci ponekada i ~zavlače“, tragajući za odgovorom koji se па kraju i пе nalazi, čekajući da se nešto desi što ne nailazi. Od kulture izborai slušanja, odnosno gledanja programa, đo kulture učešća u njemu dug je i vrludav put koji krajičkom prolazi i kroz Nušićevu 4/IL*
') Razgovor jc održan u prostorijama Kulturno-prosvetne zajednice Srbije, Beograd Niišićeva 4/П.
12