RTV Teorija i praksa

Naravno, to tako ne može i ti naši kvizovi su, uglavnom, bili promašeni, verovatno je to bliže kolegama iz Zagreba da preciznije odvajaju i žanrove, da se malo više bave razmišljanjem o takvoj vrsti programa. Kviz je sada ponovo uveden. Eto šanse da se opet napravi kontakt sa ciljem da se Ijudi obrazuju, da se pripremaju, da stvorimo šampiona, da se gledaoci sa njim identifikuju, dakle kontakt, dvosmeran u svakom pogledu. INFLACIJA LJUDSKIH LICA NA EKRANU Verovatno bi trebalo razmisliti i uopšte, o učešću Ijudskog lica na ekranu. Mislim da je došlo do potpune inflacije Ijudskih lica za razliku od ranijih vremena kada pravih Ijudskih lica na ekranu nije bilo, kada smo gledali u informativnim emisijama slikanje sastanaka, gde je ispod bio neki komentar ili tekst, sada ima tih lica ali ta lica zaista ništa ne govore. Sada je svaka emisijapretrpana sa hiljadu gostiju koji su dovedeni iz nepoznatih razloga. Dovodi sepublika koja statira, kojaje kulisa i ničemu ne služi nego samo pravi lažan utisak kontakta. Neko odabira Ijude sa kojima se onda razgovara i to predstavlja zabavu, a koji je to kontakt, po čijim kriterijima i po čijem izboru? Htela sam da kažem da kontakt kod nas nije osmišljen, ne postoji pravi cilj niti ispunjenje tog cilja u okviru rubrike, emisije, svejedno, odnosno postoji, naravno, ali vrlo retko. ALEKSANDAR DENDA, Istraživačko-izdavački centar SSO Srbije POPULARNOST KOIMTAKT-PROGRAMA KOD MLADIH Postavlja se pitanje otkud tolika popularnost kontakt-programa kod mladih Ijudi? Mi smo u Istraživačko-izdavačkom centru svojevremeno izveli jedno istraživanje o interesovanjima mladih na dosta velikom uzorku od 2.000 ispitanika Pokazalo se i sa stanovišta socijalizacije da mladi Ijudi više nisu spremni da prihvataju klasične oblike socijalizacije u sticanju nekeizvesnosti o svojoj samosvojnosti. U tom slučaju oni se više okreću traganju ka nekom stanju samoidentiteta i više su usmereni ka svojim vršnjacima i onome što pročitaju i sami saznaju nego li da prihvate gotove istine od roditelja, nastavnika i drugih koji se podvode pod taj segment klasičnih subjekata socijalizacije. Taj kontakt-program i njegova populamost

22