RTV Teorija i praksa

mogućnosti da dovedemo prave Ijude koji bi na pravi način mogli i da govore o pravoj temi. Skoro sam pročitao u jednom listu, naravno „žute štampe“, ali verovatno u tom ima i istine, da čak jedna trećina Jugoslovena uopšte ne zna ko je predsednik države. To je već podatak koji dokazuje ovu moju tezu. Drugo, u tim kontakt-programima izgubio se pravi dijalog. Mi se zalažemo danas za dijalog istomišljenika, sagovornika u kome i jedan i drugi misle na isd način, što ni na koji način ne može da privuče pažnju gledalaca. BUDUCNOST JE U DIJALOGU Na kraju, kad malo pomislim kao čovek koji se time bavi, šta je budućnost kontakt-programa, možda će biti apsurdno, ali možda budućnost našeg kontakt-programa tek dolazi. Zašto? Sa promenama u političkom sistemu i uopšte sa promenama u društvenom sistemu ka kojima se kod nas očigledno ide, uskoro ćemo i mi na izbore izlaziti sa dva, tri ili više kandidata koji će morati da iznesu neki svoj stav, neko svoje mišljenje o raznim problemima, pa će doći do konkretne konfrontacije raznih mišljenja. To je пека šansa naših kontakt-programa, biće prilika da upravo ti kandidati koji konačno stupaju u dijaiog iznesu tu vrstu programa koja se nudi. VUK ŽUGIC, Komisija za kulturu Konferencije SSO Jugoslavije STVARALACKO NASPRAM MEDIOKRITETSKOG Opštedruštvenu birokratizaciju sledi proces mediokritizacije. Taj proces je zahvatio naše medije, radio i televiziju, ali misliro da se taj proces najviše širi medju rukovodećim delom ovih institucija. Sve se manje pravi pametno osmišljenih programa, sve više ima pokušaja da se zaista onako ad hoc, bez nekih posebnih priprema, posebno na televiziji, nešto emituje. Vrlo je zanimljivo ono što sam imao priliku da čujem iz razgovora sa velikim brojem onih Ijudi koji su radili prave programe. Činjenica je da se zajedno sa ovim procesom širio i strah da se ne pogreši umesto da se posveti više pažnje, energije i pameti tome da se zaista što više osmisle ovi programi koji imaju izuzetnog uticaja na svest liudi. Po svim istraživanjima, koja su rađena mnogo godina unazad, i radio i televizija su po stepenu uticaja na svest na prvom mestu, a posebno po

28