RTV Teorija i praksa

svim istraživanjima u Savezu socijalističke omladine, o uticaju na svest i formiranje mladih Ijudi. I zbog stepena tog uticaja tragično je, po meni, što imamo ovakav program televizije. Ja sam lično prema njemu veoma kritičan. Zašto je prošlo zlatno doba kontakt-programa, odnosno zlatno vreme njihove demokratizacije, pokušaja da se o svim pitanjima, društvenim ili kulturnim, organizuje neka vrsta javnog razgovora? Sa elementima krize jačao je strah i bojazan jane znam od kogai čega, strah da se ne čuje nešto iritirajuće, nešto pogrešno. Zbog tog straha mislim da je došlo do procesa pomeranja u stranu onih najkreativnijih Ijudi koji su radili na radiju i televiziji. To prirodno ide, mediokritete izaziva uvek sve ono što je stvaralačko i kreativno i javlja se strašan otpor i potreba da se nekako protiv toga organizuje, bori. Mislim na sjajne kreativne, pametne Ijude čija smo lica imali prilike da vidimo na TV. Slažem se sa Perišičevom tezom da se proces koji se dešavana radiju i televiziji ne može posmatrati van onoga što je u stvari neki društveni tok. Bilo bi važno upravo zbog te neke potrebe da se u ovako kriznom momentu u svakom segmentu pokušava ostvariti taj proces demokratizacije zbog prirode medija radija i televizije. Jer, nije problem što su slabiji kontakt-programi na radiju i na televiziji, slično možemo videti u svim drugim oblicima kontakta na javnim tribinama, iz nekih sličnih razloga. Zato bih hteo da navedem svoje viđenje. U stvari, osnovno bi bilo da se nešto promeni na radiju i televiziji, da se ostvari pobeda i na osnovnom frontu, po mom dubokom übeđenju stvaralačkog naspram mediokritetskog. Zlatno doba je bilo pre 10 godina, kada su mladi voditelji naprečac osvojili 202 i studio B, a upravo su oni još uvek i na Studiju B i na 202, znači još uvek imamo Jelića, Slobu Konjovića, još uvek Магка Jankovića... Oni su se pojavili kao subjekti nekog proboja, nekog novog senzibiliteta. Vremenom su postali malo i kočnica, neko ko ide nasigurno, pa mislim da naspram Indeksa 202, ili nekih drugih emisija pružaju malo zatvoren prostor u odnosu na mlađi stvaralački rad.

29