RTV Teorija i praksa
Ако је nešto negativo uticalo na nivo i profil TV kritike u nas, onda je to svakako nedostatak bilo kakve konzistentnije uređivačke i kadrovske politike, koja bi podrazumevala i brigu o odgovornosti TV kritike. Ako se neko dočepa mesta TV kritičara u našim redakcijama, samo bi smrt i penzija mogli da ga uklone mimo njegove volje. Otuda i šarenilo u redovima onih koji ispunjavaju obaveze TV kritičara. Tu ima neke cinične pravde, јег je slična kadrovska situacija i u našim televizijskim kućama: ko se jednom dočepa slatke zabave slikanja ~da ga ceo svet gleda“, nema te giuposti koja bi ga ugrozila, sem ako ne načini neku političku omašku. I jedni i drugi služe kao olaki alibi za povremene zlonamerno-paušaine sudove upućene „drugoj zaraćenoj strani". Pored pomenutih kritičara koji su decenijama istrajavali na iscrpljujućem poslu pisanja TV kritika, navešćemo još neka imena koja su se časno ugradila u ono Sto se može nazvati javnom kritičkom svešću o televiziji. Zaobići ćemo ličnosti koje još pišu, da ne bismo nekog slučajno preskočili i da ne bismo od ovog teksta načinih telefonski irrfenik. Neki od vrsnih kritičara nisu više među živima: Veselko Tenžera, Dragoslav Zira Adamović, Duško Radović, Velimir Velja Stojanović, Bogdan Kalafatović, drugi se možda tek privremeno odmaraju poput Dimitrija Pekića, Ivana Starčevića, Svetislava Jovanova,.. Zadržavam se na primerima i imenima sa srpskohrvatskog jezičkog područja, jer na žalost nisam u prilici da pratim situaciju na drugim jugoslovenskim jezicima. Možda će nekom izgledati suvišno što ću sada navesti neke osobine neophodne za dobrog TV kritičara: on mora da bude natprosečno obrazovan i radoznao, inteligentan, mora da bude dobar pisac (ne u nekom kićenom, kvaziknjiževnom smislu, već u smislu zahteva modernog novinarstva), mora da raspolaže razumevanjem televizije i sveta u kome živi zajedno sa tom istom televizijom kao moćnom kulturnom i društvenom snagom. Mora da bude pravi novinski profesionalac i da u njegovom pisanju čitalac, zahvaljujući pitkom, opisnom stilu, prepozna ono o čemu kritičar govori.
12