RTV Teorija i praksa
Dubravka Prendić
ASPEKTI MEDIJA: VIDEO I TELEVIZIJA
Tematski broj Usta Polja, mart 1986, br. 325 „Jednostavna činjenica da savremeni umetnici aktivno upotrebljavaju oruđa za televizijsku proizvodnju i distribuciju nije više izvor sveopšteg zaprepašćenja. Uopšteno govoreći, pravljenje video-traka postalo je tako uobičajena aktivnost kao što su grafika, fotografija ili crtanje”. Ovo je mišljenje Dejvid Ros (David Ross) izneo Još 1978. godine, a do sada se kod nas nije pojavila publikacija koja bi se u većem obimu bavila problematikom tog izražajnog medija. Novosadski list „Polja” je svoj martovski, tematski broj, pod nazivom „Aspekti medija: video i televizija”, jednim delom posvetio toj temi. Tekstovi koje nalazimo u ovom bloku izbor su iz knjige Ticieosf'era. koju je priredio Mihailo Ristić i koja uskoro treba da se pojavi u izdanju Radionice SIC. lako je knjiga koncipirana tako da obuhvata ne samo umetnički već i društveni, edukativni i komercijalni video, tekstovi koji su preuzeti u „Poljima”, sa izuzetkom članka „Рор non-stop” Pejta Svmja (Pater Sweeney), odnose se na video-umetnost. Najobimniji tekst, „Eksperimentlni video” Domiriik Beloar (Dominique Belloir), koji je u stvari poglavlje šire studije „Istraživanja video-umetnosti” (1981), može predstavljati. posebno za Čitaoca koji sa video-umetnošću uopšte nije upoznat, jedan pnhčno podroban i sistematičan prikaz njenih kako teoretskih, lako i praktičnih aspekata. Posle kraćeg uvodnog dela u kome se obrađuju sami počeci razvoja video-umetnosti i umetnici prve generacije koji su koristili mogućnosti defmisanja elektronske slike u okviru
238