RTV Teorija i praksa

Borislav Stanojević

PROGRAMSKI OBLICI OZBILJNE MUZIKE NA TELEVIZIJI

DISTINKCIJA I KLASIFIKACIJA PROGRAMSKIH OBLIKA OZBILJNE MUZIKE NA TELEVIZIJI Među brojnim nerešenirn pitanjima u vezi sa televizijskim emisijama ozbiljne muzike jedno od najistaknutijih, ali i najzamršenijih jeste problem definisanja muzičke emisije uopšte, koji konsekventno vodi ka nerešenom pitanju distinkcije njihovih oblika i klasifikacije. Kompozitor i televizijski urednik Srđan Barič je, povodom konkursa ~Prix Italia 81”’ upozorio na „veoma široka shvatanja o tome šta se podrazumeva pođ pojrnom ,muzički program'”, kao na veoma „heterogenu materiju” u kojoj je bilo potrebno vršiti upoređenja i aksiološki uskladiti tako raznorodna ostvarenja koja su obuhvatila sadržaje ~od veoma uspelog biografskog filma o Kiri Njižinskoj (...) u kojoj je veza sa muzikom bila samo njen rodbinski odnos sa umetničkom ličnošču svoga oca (baletskog, a ne muzičkog umetnika), preko emisija dokumentarnog karaktera ili igrane strukture posvečenih velikanima muzičke umetnosti ili muzičarima iz istorije ili današnjih dana, pokušaja animacije dela likovne umetnosti uz pomoč muzike, televizijskih baletskih emisija na koncertantnu muziku, parodija na operu, eksperimentalnih audiovizuelnih projekata ili prikaza

1 Časopis ~RTV - teorija i praksa”, br. 24, 1981, str. 169.

51