RTV Teorija i praksa
Ali intervju u bezvazdušnom prostoru ne može biti shvaćen kao događaj iz života. Ako naučnika pozovemo u studio, onda će on biti gost novinara. Ako televizija dođe u laboratoriju, onda će novinar biti gost naučnika. Možemo se sresti sa naučnikom bilo gde na ulici - na ekranu će to biti intervju o kome su se novinar i naučnik ranije dogovorili. A ako u punoj sali za zasedanja, za vreme pauze u radu simpozijuma novinar priđe naučniku, dolazi do četvrte situacije za intervju. Promena mesta radnje povuči će za sobom neizbežni preokret ne samo smisla intervjua več i kvalitetne strane događaja iz života koji se mora. interpretirati. Prema tome, televizijska emisija če svaki put biti različita, bez obzira na to što če u njoj biti uvek jedan te isti intervju. Sposoban snimatelj, u zavisnosti od situacije, takođe če napraviti ili podvuči ove ili one osobine spoljnog izgleda učesnika intervjua. Opšte plastično rešenje - počevši od skice osvetljenja do kompozicije svakog kadra - uticače na to kako če gledalac videti ovaj intervju. Snimateljska improvizacija se takođe sastoji od dva vida rada, Delo je u njoj izraženo kroz izbor bitnih trenutaka iz događaja, a izvođenje - u kadriranju odabranog. Stavljajući događaj u okvire kadra, snimatelj intuitivno govori o svom odnosu prema onome što se događa. U onim trenucima kada je uhvatio događaj u njegovom radu dominira uspeh i prikaz koji on predlaže čini „suštinu” događaja. A čim je snimatelju pored kamere dosadno, neinteresantno, kada nestaje njegova Ijudska znatiželja na video-kontrolnom aparatu se zapaža znalačka trivijalnost, uravnoteženost, profesionalna usmerenost. Izvođenje nije ništa manje značajan deo snimateljske improvizacije. Ono počinje kao poređenje izabranog objekta sa mogućnostima snimatelja u datom trenutku i završava se određivanjem kompozicije, rakursa, zahvata, plana, Izvodenje je, kao i delo, određeno. Za izvođenje je važan položaj kamere u odnosu na događaj, i optički pribor koji poseduje snimatelj, i osvetljavanje objekta. Upravo je na ovo usredsređena pažnja kako samih
136