RTV Teorija i praksa

Posebna vrednost emisije Gleda Beograd i plače je snimateljski rad Zorana Jerkovića koji je majstorski dozirao mnogobrojne efekte počev od snimljenog brujanja različitih aviona pa do pncnjeva i eksplozija bombi i protivavionskih granata. GOSPA NIJE ŠALA Da pojava Gospe u Međugorju nije šala pokazuje sve ono što se tokom poslednjih osam godina dešavalo u tom malenom mestu. Otkako se, 24. juna 1981, oko 18.45 u tome mestu „javila" Gospa, koju je videlo nekoliko dečaka i devojčica, život se meštanima potpuno izmenio. Na taj događaj različito su reagovali politički zvaničnici, predstavnici crkvenog klera, zatim hodočasnici, stranci, fratri, putnici-namernici i dr. No, svakako, najzanimljivija su bila kazivanja onih lica kojima se Gospa neposredno „ukazala", jer su, uz opise „viđenja", govorili i o svojim, uglavnom tegobuim, životnim sudbinama. Novinari Maksim Jurjević i Vojo Šiljak nastojali su da sve to prikažu u emisiji Gospa nije igračka, pa je njihovo radiofousko delo svojevrsna, objektivna i svestrana, zvučna projekcija zbivanja u Međugorju, koja ne mora zanimati samo sociologe religije i etnologe, nego i analitičare savreraenih društvenih kretanja. Sasvim umesno, autori emisije suprotstavili su gledišta na „pojavu" Gospe u Medugorju različitih subjekata, ukazavši tako i na pojedine parađoksalne momente, pa i na metamorfoze u gledanju na taj fenomen što su se ispoljile među političarima ili turističkim radnicima. Kroz emisiju, sazdanu isključivo od zvučnih zapisa sa lica mesta, protkani su i kraći muzički inserti, isto tako autentični, budući da su snimljcni za vrcmc službi u crkvi, Visok kvalitet svih snimaka i njihova logična prezcntacija u vidu posvc jasne kompozicije oruogućili su slušaocu da stvori prilično jasnu sliku dogadanja, mada je šteta što su autori izostavili pojedine istorijskc konotacijc.

72