RTV Teorija i praksa
Kopenhagena, Tel Aviva, Minhena, Ljuhljane i Beograda. Tokom dve nedelje od 12. do 27. septembra 1989. organizovan je intenzivan rad u prostorijama Fakulteta dramskih umetnosti (FDU) u Beogradu i uz tehniku fakulteta i Televizije Beograd. Tema škole bilaje „Evropski film", Prof. Sabo je ukazivao i podržavao značaj očuvanja nacionalnog i kulturnog identiteta i razvoja individualne kreativnosti, kao jedinog načina za uspešno bavljenje filmom. Samo očuvanjem raznovrsnosti i razlika među nacionalnim kulturama Evropa će moći da ostvari koncept bogate autentične kulture i umetnosti celog kontinenta. U prepodnevnim časovima studenti su gleđali i uz pomoć profesora aualizirali 12 remek-dela evropske kinematografije. Poimajući specifičnosti Bergmana u odnosu na Bunjuela, Trifoa u odnosu na Janča, kao i individualne odlike Godara, Tarkovskog ili žanrovske ' odlike filma u nacističko doba, studenti su uvideli značaj i vrednost „jedinstvenosti u različitosti". U popodnevnim časovima odvijao se praktični rad. Svaki student je snimio kratku etidu o gradu-domaćinu dajući posebno viđenje i izražavajući svoje utiske o Beogradu koji su nmogi od njih prvi put videli. Dnigi deo prakse bile su vežbe u TV studiju. Na osnovu zadate teme sitauacije, stuđent je morao da režira kratku scenu i dokaže ili isproba način rada sa glumciraa. Pet poznatih jugoslovenskih glumaca: Eva Ras, Neda Arnerić. Dejan Čavić, Bekim Fehmiu i Aljoša Vučković, kao i dva dečaka Vuk i Nestor Kostić, uspešno su sarađivali sa mladim autorima. Ovakav plan i program rađa omogućio je da svaki polaznik dobije i praktičnu potvrdu o radu i učešću u ELFŠ, da ostvari radove i u dokumentamim i u igranim stmkturama. Dok su se predavanja i analize frlmova odvijali bez ikakvih probiema, praktične vežbe su se pokazale kao malo preopširne za određeni vremenski period, pogotovo uz relativno skromnu tehničku opremu. Ali, ceo projekt je uspešno priveden kraju, stečena su iskustva za narednu godinu, a što je najvažnije studenti su otišli sa lepim
222