RTV Teorija i praksa
uspomenama i željama da nastave đruženje i ponovo se uađu u Beogradu. Ideja o eropskoj filmskoj školi postoji na beogradskom Fakultetu dramskih umetnosti još od vremena prof. Radoša Novakovića, ali je tek ove godine, zahvaljujući zalaganju prof. Radomira Šaranovića, koji je i direktor škole, dekana FDU prof. Svetozara Rapajića i mnogih profesora i radnika Fakultcta konačno ostvarena. Na žalost, pokojni prof, Braca Slijepčević koji je pomagao i promovisao ideju škole u mnogim republičkim institucijama, nije doživeo kraj prve godine projekta. Evropska letnja filmska škola je označila lagani početak uključivanja Jugoslavije u jedinstvenu shemu zajedničkog evropskog obrazovanja, posebno stvaranja evropskog filmskog profesionalca koji će moći da stvara u okviru jedinstvenog evropskog kultumog prostora. lako je Beograd organizator projekta, rukovodstvo škole je sastavljeno i od predstavnika evropskih filmskih škola - prof. Kolin Jang, Žak Gažo (FEMIS - Pariz) i prof. Lotar Biski (Potsdam - Nemačka DR) aktivno učestvuju u programiranju rada škole. Pored ovog Evropskog saveta škole, .veliki' Evropski savet i Evropska godina filma i televizije su stavili ovaj projekt na prioritetnu listu, a pored moralne podrške značajno su učestvovali i u finansiranju. Dve evropske institucije obezbedile su oko 30% potrebne sume, a ostalih 70% dale su bcogradske kulturne, naučne i prosvetne institucije, republičkc institucije i Savezni zavod za međunarodnu saradnju. SR Hrvatska i SR Slovenija dale su manju finansijsku pomoć, a Akademija dramskih umetnosti iz Zagrcba je omogućila i trodnevni boravak polaznika škole u njihovom gradu. Očigledno je da je na taj način ELFŠ postala jedan od retkih projekata koji se sa pravom mogu nazvati jugoslovenskim. 1 Dragocena je bila i pomoć građa Beograda, posebno gradonačelnika Aleksandra Bakočevića koji je od početka pozdravio ideju da grad dobije još jednu zuačajnu
l Fakulteti iz Sarajeva, Novog Sada i Skoplja premaformalniin odrednicama nisu mogli da učeslvuju jer nisu člmovi CILECT.
223