RTV Teorija i praksa

- tehnički sve kvalitetniji način snimanja govora i muzike, krunisan najnovijim digitalnim postupkom i pojavom kompaktnih gramofonskih ploča čiju reprodukciju ne prati nikakav šum; - obogaćene izražajne mogućnosti prelaskom na stereofonsko emitovanje; - najbrže mogućno reagovanje na događaje, kad je reč o informisanju; - sve veće mogućnosti kvalitetnog prijema emisija na svakom mestu (pojava vokmena pored malih tranzistorskih prijemnika „klasičnog" tipa). Da i ne govorimo o razlici u ceni između radio i televizijskog programa! Sve je to dovelo do renesanse radija čiji su programi, živo vođeni, ne jednom u vidu javnih emisija, a većina od njih sa omogućenom interakcijom slušalaca, postali nerazlučivi deo svakodnevice modernog čoveka, bez obzira koje su njegove preokupacije i interesovanja. Pojedincima što traže prvenstveno informacije - radio ih nudi u obilju i najbrže. Oni koji vole da slušaju muziku na radiju je mogu čuti bilo sa ploča i studijskih magnetofonskih snimaka, bilo prilikom prenosa javnih koncerata. Ljubitelji teatra mogu takođe uživati u radiofonskim dramskim emisijama koje, kako izgleda, dosad najviše koriste sve mogućnosti radiofonskog izraza na bazi sinteze govora, muzike, različitih tonskih efekata, elektronskih zvukova, uz pogodnosti montaže. Oni koji traže zabavu i rekreaciju takođe mogu biti zadovoljni direktnim prenosima sportskih takmičenja, zatim brzinom informisanja o rezultatima na takmičenjima u svim sportskim disciplinama. Radio se pobrinuo i za one koji traže prezentaciju ozbiljnih sadržaja i isključivo umetničke muzike... Daleko bi nas odvelo nabrajanje šta sve savremeni radio-programi nude! Naravno, uz ekonomsko-propagandne i druge poruke. Zato je vidna tendencija porasta slušanosti radija, što je logična posledica više nego obilja programa na ultrakratkim /FM / talasima, čiji je opseg postao pretesan za mnogobrojne radio-stanice, zvanične („paradržavne") ili nezvanične (privatne ili „piratske").

36