RTV Teorija i praksa
и JDelu", beogradskom modernističkom časopisu a ne u ~Savremeniku Recimo, je li to pravi izhor, nameran izhor, ili slučajno? Slušajte, oa nijc slučajan, on je po logici stvari... Ipak je jedna grupa Ijudi krenula, ništa se ne dešava iz jedne inicijative, nego kao jcdna općenita, drugačije orijentirana čitavog života. Ja sam, naravno, vrlo rado i mnogo pisao, možda i osjcćam da se s tim borim i za druge i za scbc, ali to je sasvim sigurno bila jedna svjesna i određcna orijcntacija. Orijentacija ka modernom i borbi za modernu umetnost koju ste vodili sa svojim kolegama, sa stvaraocima iz drugih oblasti. ,. Pa naravno. Pogotovo u prvo vrijeme nije bilo takvih diferencijacija. Bili smo na s jcdne i s đruge strane fronte, a nakon toga sc počclo ono i unutar jednog određenog glcdanja stvarati i raslojavati, pretvarati u nešto što ja možda tako, u tom obliku, nisam niti očekivao ni žclio. Sta vam se čini, kakva je danas siluacija, da kažemo u postmodernoj ? Како vas danas tretiraju? Gde vas smeštaju: medu moderniste? Pa ja mislim, danas to ovisi čak o vašcm datumu rođenja. I mislim da jc onaj brižui i dctaljni odnos prema stvarima dosta nestao. Stvari sc dosta grubo glcdaju i više-manje parolaški. Mi smo, barcm bih ja rekao, u odnosima izmedu raznih glcdanja na unijctnost - dosta nckritični. I ponavljamo vrlo čcsto naučcnu formulu, bez veze gdje se ona i kako sc ona pojavljujc. Ja nemam razloga da budem niti protiv izraza koji su drugačiji od moga, ali uvijek vrlo nastojim da osjctim ono što je u tomu pravo, a ne ono što mi sc propisujc po nckakvoj - skoro bih rekao polemičkoj liniji. Da li bi moglo da se kale da ste vi stvaralac sinteze? Ne neke antiteze. Da je to neko objašnjenje zašto... Pa viditc, uvijck nckako odvraćam suvišnost pojma borbe umjctnosti, a nc mislim da sc ncšto dcšava kao revolucija i protiv ncčcsa. To su možda malo tcmperamcntniji
177