RTV Teorija i praksa

Džord-Majkl Lojken

EVROPA 1992. I UNUTRAŠNJE TRŽIŠTE ZA MEDIJE

Od početka osamdesetih godina radio i televizija u svim evropskim zemljama proživljavaju svoju prvu duboku strukturnu promenu. Srž ove strukturne promene jeste ojačana komercijalizacija i internacionalizacija medija. Posledica toga je da radio i televizija ne mogu više, kao u svom dosadašnjem povlašćenom položaju, po strani od opštih privredno-političkih okvira, da deluju, već su povezani u ovim uslovnim parametrima. Takav okvirni privredno-politički razvoj je samo korak ka stvaranju unutrašnjeg evropskog tržišta, koje će direktno ili indirektno uticati na sve medijske kuće i njihove proizvode. 1992; PROMENE U OKVIRNIM POLITIČKIM USLOVIMA Od 1985. godine Komisija Evropske zajednice (EZ) prati jedan od svojih najambicioznijih i verovatno najobuhvatnijih ciljeva: stepenasto izgrađivanje unutrašnjeg evropskog tržišta u okviru, u tom trenutku, 12 članica Evropske zajednice, koje treba da bude stvoreno do kraja 1992. godine. Ovo tržište će, u suštini, služiti prestrukturisanju i stvaranju novog poretka sledećih oblasli: razgradnji svih vidljivih trgovinskih ograničenja kao i svih znanih formalnosti

7