RTV Teorija i praksa

osmisle rešenja koja deluju kao novina a često i kao otkrovenja. U tom pogledu i Petar Teslić se nije zadovoljavao rezultatima koji su svedočili i punu meru rediteljske moći uobrazilje, nego je ponekađ pokušavao da pođe i sasvim neistraženim, neutrvenim stazama. Najbolje je to potvrdio ciklus o kome je reč, pogotovo Teslićeve režije „Jelisavete Bam“ Danila Hannsa, „Divlje trave“ Lu Hsuna i premijemo emitovan Teslićev uspešan autorski i rediteljski projekat da se dinamičnom dijaloškom fakturom i nesvakidašnjim muzičko-zvučnim insertima predstavi list Udruženja dramskih umetnika Srbije, skraćeno zvani ~Ludus“. LJUPKA EMISIJICA Kada su posredi stalne emisije za decu Prvog programa Radio Beograda, jedna od njih, koja se pod naslovom ~Zoo-simfonija“ emituje utorkom ujutro, ulazi u red onih u čiju se dopadljivost i privlačnost ne može sumnjati. Uspehu i posebnoj Ijupkosti te emisijice najviše doprinose protagonisti - mala Ilijana Jakšić, zvana Cvrčak, i spiker Mihailo Mijušković kome je nadimak Cupa - a svakako je šteta da se ni u najavama ni u odjavama ne kaže .ko je (ili ko su) autor tekstova. Ovo tim pre, jer je odavno znano da emisije za decu na svorn svakodnevnom i sve težem putu u život na radio talasima uvek naiđu u dobar čas da zadovolje želje i potrebe i ne samo najralađih slušalaca, mada, i ovom prilikom, nije naodmet pitanje; ne ostvaraju li te i takve emisije i one najvrednije rezultate u toj samosvojnoj radiofonskoj oblasti? Jedan od pravih odgovora može biti sadržan u zaključku da se vrhunski dometi teško ostvaruju u nečemu što ne podrazumeva samo i isključivo kreativnost, nego je to i u programima radija za decu dobrim delom i povorka rutinskih tvorevina osobenog radio novinarstva u kome se prepliću najraznovrsniji oblici izveštaja, anketa, intervjua i svakojakih manjih ili većih radio reportaža. To posebno dolazi do izražaja u emisijama za đecu magazinskog tipa i stila, a primetno je i u drugim emisijama koje su, zauzvrat, ograničene time što su prvenstveno namenjene strogo određenom uzrastu slušalaca. Istovremeno, svaki razgovor pred mikrofonima sa najmlađima i pokušaj da oni i pitaju a i da razložno odgovaraju na pitanja ponekad je težak i u svakom slučaju delikatan posao. Taj posao i

123