Sion
567
унутрашњости ? По унутрашњости нећемо ни да говоримо; јер ко јиоже завирити у свачију душу и срце? На посдетку баш и кад бп се могдо и кад би се хтедо и смедо, онда боже нас сачувај, и сахрани, да шзм једног красног тренутка у једанпут све наше мпсли изаћу на среду. Ми би се упреиастиди од чудноватостп , раздичности , огромноће ужаса. Та шта говоримо: све наше мисди? Та да изиђу наше мисди само за један дан шта у нашим главама раде и учину, не само да би ми, но и цео свет, полудели, а камо ли мисли једног човека цедог века, и мпсди свпју људи!? Ух, већ ме хвата језа, страх и ужас, иа за то и остављам то нека пде заједно са валовима кодубарскии у Сазу, из ове у Дунав, пз овог у Црпо море, из овог у Средње, у Ведико, у највеће, у пропаст, у бездан, у неиоовраКин и недођин. Нек се утамане, пропадну, пз чезау, сакруше. Ух! негс пх носе сви ђаводи само, да су дадеко п предадеко од нас, буди Бог с нама и његова часна сила ј!=. . Па шга значп пзсдуженп војнпк у народу? Ево ја ћу да кажем колпко значи Изслужени војник зиачн: лењштпну , кукавицу, хрху, ладолежа, девенту, кицоша, картаџпју, упропастиоца несамо свога кмања, него п задругара. Ето шта су у стању учинптп само три године касарнског живота и то од онаквих невиних и ваљанпх у сваком погледу нрепоштених дечака?? Радујем се, ако је истина, да пз чета пионерски и понтоњерски изађе но неки добар радник. Нонрављај те, за времена, наш тако назвапп касарнски живот. Незаборављајте : да је цео наш народ војник, да наши регулаши н нису војницп, но деца која кроз 3 годпие пролазе војену школу а не касарну Иуштајте пх бар онаквпм како нх узнмате од родитеља, и озбиљном стегом и својским надзором недај те , да се уз неке варошке иокваренике п сами покваре! Не учните ли ово, неће те имати ни војнпка , а камо ди ] рађана. Ношто нађосмо кочијаша једног да нас одвезе у Ваљево, а другог да нам наше коње, узете за иаре врати узгред у Уб, одемо у Ваљево. Упуту нам наш кочијаш прпчаше , љутећи се иа дозничког кмета и сељаке, што нам ништа не казаше, да је град онај вајкадашњи н то баш царски; да ниже њега, а крај пута на једној гдавици има гробље чивутско пли калвинско пре Христа? Да на овом гробљу има и надписа неких; да се оно дупа и утамањује са сваким даном све више и више; да даље нланином Славијем има стари гробача, а нарочито у Бајевцу, Стеиојевцу и т. д. код старих цркава; да имају тамо негде н развалине од града који се зове Сливац, другд иза овога седа Л.ознице на пданини, развадине града Ко-