Sion

589

једанајест лица —•, старокатолика 3, англиканада 3 и православних 5 — изабрала, да разбира ноједине тачке иитања, пак да на обћој сједници реФерише о добивеном резултату и обћем нретресу да тај резултат подвргне 1 ). Обће је сједнице обично отварао нредсједник са научном бесједом, која неиосредни управо одношај к питању о происхођењу Духа светог имала пије, него се је главним начином клонила к томе, да покаже растројство ватиканске цркве, која је усљед својих безбројних новоуведења изгубила характер каголички, да представи одпошај, у коме се данас налазе све цркве ирема ватиканској цркви, да докаже потребу да се све цркве саједине на темељу учења древне, нераздјелене цркве и да узбуди нрисутне на конФеренцији да се духом мира и љубави проникну и да допринесу к остварењу великог прррочанства Христовог о једном стаду и о једном Пастиру. Посље предсједпикове бесједе један од чланова одбора реФерисао је о закључку одборском и тада се је отворила засебна расправа одборског закључка. То засебно раснрављаље обичноје врло мало времена односило, јер је реФерисани закључак о извјестној тачци, но пуноћи исцрнљености своје, мало повода представљао, да се .још о њему говори. Остављајући њемачком извештају да нам каже о нодробностима одборских закључака и о току говора на. обћим сједиицама, ја ћу да представим сада обћи резултат друге Бопске богословске конФеренције. Обћи смисао резултата овогодишње конФеренције састоји се у томе, прво, што су старокатоличкп н англикански богослови признали безусловно обвезним за себе учење о ироисхођењу Духа св. онако, како га је примала древна васиопска црква и како је оно изложено у VIII члану Никеоцариградског символа; и друго, што су они обвезали се

1 ) Одбор су састављали Еписвон Рајнкенс, Дслингер и Ланген од старокатолика, Мејрик, Ллгдан и НеуЈп од англиканада; архненископ Ликургос, Анастасијаднс, Вријеније, Јаниигев и Осинин од православних .