Sion
I
613
нарочито данас, на помоћ нашу признва, неће бити обраћен на гњев и осуду, већ на против на заштиту и одбрану нашу против свију видљивих и невидљивих непријатеља наших! Амип. Брачни испити 1^04 нас„ Међу устаповама наше православне цркве, неретко налазимо и таквих, које својим уређењем , још нису довољно усавршене, и чија опредељеност зависи готово више од обичаја, иего од Фактичких уредаба. Јер у недостатку наређења властп духовних , иарохијско је свештенство наше, у свакој потреби , — и нетражећи упутства од падлежиог места, свагда и свуда уводило своју практику. А кад се том практиком није баш потпуно потреби одговарало, оно је опет ову другом замењивало , претрпавало и околишило, тек само није пуштало пикоме у уши тамо, одкуда би се сваком сјмничењу , лутању и неспоразумевању једном за свагда крај учинио. Из тих узрока се и дан дањи јошт у неким и неким свештенорадњама једнако кубури. ТТТ то се брачних испита тиче, они су понајбогатији тих Формалности и обичаја , кои су при свакој цркви увођени онако, како је које свештенство било увиђавније. Зато у највећу забуну долази свештеник, кад треба да приступи оглашењу или венчавању оних лица, која су на страни испит добила, и кои није обичајем његовим свршен. Па почем је известно, да уређење једне црквенске установе, при једној цркви, само практиком освештано а сталним и обвезним правилама неутврђено, неможе имати обвезне силе према свештенству друго цркве; онда је већ по себи јасно, да овај недостатак, кои може недогледних хрђавих последица парохијском" свештенству донети, ваља попунити, и сталним правилима ирема потреби утврдити. Осим тога сви лепо знамо, да у данашњем друштву световном има доста усијаних глава, што и узвишенијим